بابک پاک‌نیا، وکیل و حقوقدان در شبکه اجتماعی ایکس خبر داد که شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب اسلامی تهران محمد رسول‌اف، نویسنده و کارگردان را به ۸ سال زندان (۵ سال قابل اجرا)، شلاق، جزای نقدی و ضبط مال محکوم کرده است
چارسو پرس: بابک پاک‌نیا، وکیل و حقوقدان در شبکه اجتماعی ایکس خبر داد که شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب اسلامی تهران محمد رسول‌اف، نویسنده و کارگردان شناخته‌شده ایرانی را به ۸ سال زندان (۵ سال قابل اجرا)، شلاق، جزای نقدی و ضبط مال محکوم کرده است. به نوشته آقای پاک‌نیا، این حکم در دادگاه تجدیدنظر عینا تأیید و اکنون برای اجرای احکام ارسال شده است. آقای پاک‌نیا نوشته که دلیل اصلی صدور این حکم، امضای بیانیه ها و ساخت فیلم و‌ مستند است که از نظر دادگاه، این اقدامات مصداق اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور محسوب می شود.

حکم دادگاه انقلاب تهران علیه محمد رسول‌اف در آستانه نمایش فیلم تازه این کارگردان با نام «دانه انجیر معابد» در بخش مسابقه دوره پیش روی جشنواره کن صادر می‌شود.  

طی هفته‌ گذشته و با انتشار خبر حضور این فیلم در جشنواره کن، بابک پاک‌نیا خبر داده بود که بسیاری از بازیگران و عوامل این فیلم ممنوع‌الخروج شده و مورد بازجویی قرار گرفته‌اند.