نمایش ˝روزی قاصدک‌ها می‌آیند˝ به کارگردانی سحر شاه‌گلدی و مانلی وفاداری در اولین جشنواره ˝عروسک‌ها برای صلح و گفت‌وگوی بین فرهنگی˝ روی صحنه می‌رود.

 

سایت خبری تئاتر: سحر شاه گلدی سرپرست گروه تئا‌تر خورشید که پیش‌تر به همراه مانلی وفاداری نمایش "روزی قاصدک‌ها می‌آیند" را در جشنواره هایفست ارمنستان به اجرا درآورده بود، این بار قرار است این نمایش را در اولین جشنواره "عروسک‌ها برای صلح و گفت گوی بین فرهنگی" ۹ تا ۱۷ خرداد ماه که مصادف با هفتادمین سالگرد یونسکو است، روی صحنه ببرد.

شاه گلدی با این توضیح که یونیما (اتحادیه جهانی نمایشگران عروسکی) و یونسکو اسپانسرهای این جشنواره هستند، به خبرنگار تئا‌تر هنرآنلاین گفت: این اولین جشنواره‌ای است که به این نام در ارمنستان به اجرا درخواهد آمد. در این جشنواره هنرمندان سراسر جهان با خاک و آب میهن خویش درختی به نشانه صلح در پارک صلح ارمنستان می‌کارند به این امید که صلح در تمامی جهان پاس داشته شود.

این کارگردان جوان ادامه داد: گروه تئا‌تر خورشید نیز که من و مانلی وفاداری سرپرستی آن را به عهده داریم، به نمایندگی از ملت صلح جوی ایران در این جشنواره شرکت خواهد داشت.

او در رابطه با مضمون این نمایش خاطرنشان کرد: نمایش "روزی قاصدک‌ها می‌آیند" تلفیق عروسک و انسان است که موضوع اصلی آن صلح و کودکان آسیب دیده در جنگ هستند.

این هنرمند همچنین از دعوت جشنواره اونیون فرانسه از این گروه برای اجرای نمایش "روزی قاصدک‌ها می‌آیند" خبر داد و افزود: قرار است این نمایش را از ۲۲ تا ۲۴ خرداد ماه در جشنواره اونیون فرانسه روی صحنه ببریم.

گروه تئا‌تر خورشید با نمایش "روزی قاصدک‌ها می‌آیند" به کارگردانی سحر شاه گلدی و مانلی وفاداری در اولین جشنواره "عروسک‌ها برای صلح و گفتگوی بین فرهنگی" در تاریخ ۹ تا ۱۷ خردادماه که مصادف با هفتادمین سالگرد یونسکو است، روی صحنه می‌رود. سحر شاه گلدی، مانلی وفاداری، حمیدرضا شاه گلدی و مانی ربیعی از بازیگران این نمایش هستند.

 

اخبار مرتبط:

واکنش صریح علی رفیعی به شوراها

جای خلاقیت و جسارت در جشنواره تئاتر دانشگاهی خالی است

برگزیدگان جشنواره تئاتر «مقاومت ­- فتح خرمشهر» مشخص شدند

چاپ دو نمایشنامه از شهرام کرمی

دلیل اجرا نشدن تئاتر «رومی» رضا ثروتی

فراخوان جایزه نمایشنامه نویسی محمود استادمحمد منتشر می‌شود

مهران مدیری به صحنه تئاتر نمی‌آید

«عاشقانه‌های نا آرام» با فروتن و نیکی کریمی در تالار وحدت

جایزه ویژه هیات داوران جشنواره «لوداستار اوکراین» برای نوجوان ایرانی

گزارش اختتامیه اردیبهشت تئاتر ایران + عکس

تقدیر از سایت خبری تئاتر در اردیبهشت تئاتر ایران