پری صابری گفت: «درحال حاضر چند پروژه در دست کار دارم اما اجرای آنها منوط به امکاناتی است که مسئولان تئاتر در اختیارم قرار می‌دهند.»

 

سایت خبری تئاتر به نقل از آنا: «با توجه به نوع کاری که سالها انجام می‌دهم و تلاش‌هایی که در حفظ فرهنگ ایران انجام داده‌ام معتقدم برای هنرمندانی چون من باید امکانات و تسهیلات بیشتری در نظر گرفته شود در حالی‌که برنامه‌ریزی‌هایی در تئاتر شده است که اجرای تئاتر را نیازمند به پشتوانه و بنیه قوی اقتصادی می‌کند.»

وی با بیان ‌اینکه هنرمندان نمی‌توانند به دلیل اوضاع نامساعد کارهای بی‌کیفیت و یا کم‌هزینه روی صحنه ببرند، تصریح کرد: «اجاره تالار وحدت برای هنرمندان تئاتر در هرشب اجرا چیزی حدود 5 میلیون تومان است و من این سوال را دارم که در میان هنرمندان تئاتر چه کسی است که چنین مبلغی را داشته باشد، فکر می کنم تنها کسانی این شرایط را می‌پذیرند که می خواهند رزومه‌ای پر کنند و بگویند که در فلان تالار اجرا داشته‌اند.»

این کارگردان پیشکسوت عنوان کرد: «مسئولان تئاتری کشور باید کسانی را که برای فرهنگ و هنر ایران تلاش می کنند مورد حمایت قرار دهند و نه اینکه به واسطه اجرای آثارشان از آنها کسب درآمد کنند. اجرای نمایش برای کسی چون من که از مدتها پیش از اجرا تمرین می‌کند هزینه‌های سنگینی دارد بنابراین نمی توان آن را بدون کمک مسئولان روی صحنه برد.»

صابری اظهار کرد: «به واسطه اجراهایی که داشته‌ام می‌بینم که در هر مناسبت اجرای آثار نمایشی متوقف می‌شود و این ضرر و زیانی است که به آن گروه وارد می‌شود. در اینجا این سوال مطرح است که چه کسی باید این ضرر را بپردازد؟ آیا مدیران در قبال این همه مشکلات برای آغاز و اجرای مطلوب کاری می کنند؟ به نظر من در حال حاضر تئاتر کار کردن بسیار دشوار شده است و پرداختن به آن به لحاظ معیشتی هنرمندان را دچار مشکل می‌کند مگر برای کسی که سرمایه‌گذار ارزی باشد و بتواند پول صرف شده برای تولید و اجرا را بازگرداند.»

وی در ادامه به محدودیت‌های موجود در قیمت بلیت‌ها اشاره کرد و افزود: «امروزه اجرای نمایش برای کسانی که 50 تا 60 سال پایه‌های تئاتر را نگاه داشته‌اند امکان‌پذیر نیست بخصوص اینکه با وجود تمام مشکلات در تعیین قیمت بلیت‌ هم هنرمند با مسئله دیگری مواجه است. این در حالی است که مردم برای دیدن کنسرت حاضر هستند تا 150 هزار تومان پول دهند ولی بلیت 20 هزار تومانی تئاتر را نخرند. در چنین شرایطی یا باید تئاتر را تخته کنیم یا چاره‌ای برای ان بیندیشیم.»

وی در ادامه سخنانش تاکید کرد: «به طور کل ما تنها دو تالار نمایشی واقعی داریم که همان تالار وحدت و تئاترشهر است زیرا در میان سالن‌های نمایشی موجود تنها این دو مرکز نمایشی هستند که به لحاظ فنی مجهز هستند البته در مقایسه این دو تالار هم باید بگویم که امکانات تالار شهر کمتر از وحدت است و بیشتر یک سالن نمایشی جذاب است که نیاز به رسیدگی دارد.»

پابری در سخنانش گفت: «ما در قبال نگهداری از دو تالار وحدت و تئاترشهر مسئول هستیم و باید با حفظ آن آبرو حیثیت به تالار دهیم البته این امر وظیفه مسئولان هنری است که کمبودهای موجود در تئاتر را حل کنند.»

وی در ادامه همچنین بیان کرد: «من معتقدم تالارهای کوچکی که در گوشه و کنار شهر آماده می‌شوند و تحت عنوان بخش خصوصی کار می‌کنند و آثار نمایشی با حضور بازیگران و هنرمندان حرفه‌ای و زبده اجرا می‌کنند، اصلاً تالار نمایشی نیستند. معنای بخش خصوصی این نیست که سالنی ساخته شود و نمایشی به اجرا در آید بلکه به این معنا است که سالنی با ظرفیت 400 نفر با تمام امکانات به هنرمند اختصاص یابد.»

 

ر مرتبط:

واکنش صریح علی رفیعی به شوراها

جای خلاقیت و جسارت در جشنواره تئاتر دانشگاهی خالی است

برگزیدگان جشنواره تئاتر «مقاومت ­- فتح خرمشهر» مشخص شدند

چاپ دو نمایشنامه از شهرام کرمی

دلیل اجرا نشدن تئاتر «رومی» رضا ثروتی

فراخوان جایزه نمایشنامه نویسی محمود استادمحمد منتشر می‌شود

مهران مدیری به صحنه تئاتر نمی‌آید

«عاشقانه‌های نا آرام» با فروتن و نیکی کریمی در تالار وحدت

جایزه ویژه هیات داوران جشنواره «لوداستار اوکراین» برای نوجوان ایرانی

گزارش اختتامیه اردیبهشت تئاتر ایران + عکس

تقدیر از سایت خبری تئاتر در اردیبهشت تئاتر ایران