با توجه به توصیه‌های دبیر هنری جشنواره «سوره ماه» سعی شد سطح كیفی آثار در نظر گرفته شود و به همین منظور از هر منطقه حداكثر 2 اثر برای حضور در جشنواره انتخاب شدند و فكر می‌كنم آثار راه یافته در سطح كیفی بالایی قرار داشته باشند تا جایی كه بسیاری از آنها همطراز با آثار تهرانی خواهند بود.

پایگاه خبری تئاتر:  مهرداد رایانی‌مخصوص درباره سطح كیفی آثار اجرا شده در دو روز اول بیست و دومین جشنواره تئاتر سوره ماه، به پایگاه خبری حوزه هنری گفت: برای ارزیابی سطح كیفی جشنواره باید تا پایان این رویداد صبر كرد و با دیدن چند اثر نمی‌توان ارزیابی كلی نسبت به تمام آثار داشت.

 
این نویسنده و کارگردان تئاتر درباره نحوه انتخاب آثار استانی راه یافته به جشنواره گفت: با توجه به توصیه‌های دبیر هنری جشنواره «سوره ماه» سعی شد سطح كیفی آثار در نظر گرفته شود و به همین منظور از هر منطقه حداكثر 2 اثر برای حضور در جشنواره انتخاب شدند و فكر می‌كنم آثار راه یافته در سطح كیفی بالایی قرار داشته باشند تا جایی كه بسیاری از آنها همطراز با آثار تهرانی خواهند بود.
 
نویسنده نمایش«من كه دا نیستم» با اذعان به این مطلب كه امسال جهش بسیار خوبی در آثار شهرستانی جشنواره تئاتر «سوره ماه» دیده خواهد شد گفت: یكی از ملاك‌های انتخاب آثار- هم در همایش‌های  منطقه‌ای و هم استعدادهای جوان- كیفیت و رعایت شعار جشنواره بوده است  كه البته این شعار بیشتر در زمان انتخاب متون مورد نظر داوران بوده و از آنجا كه شعار این جشنواره "معنویت، اندیشه و هنر" است لذا  این شعار وجه تمایز این جشنواره با سایر جشنوارهاست. 
 
رایانی در ادامه بیان كرد: زمانی كه حوزه هنری جشنواره‌ای با این كیفیت برگزاری می‌كند، شایسته است در راستای این شعار قدم برداشته و معیار اصلی انتخاب آثار هنرمندان در جشنواره باشد.
 
وی اظهار داشت: نگاه به این شعار باید هنرمندانه و غیر تقلیدی بوده و برای مخاطب جذاب باشد كه خوشبختانه امسال در این جشنواره آثاری كه از شهرستان شركت كرده‌اند ، زاویه و نگاه نویی به این شعار داشته‌اند.
 
داور بیست و دومین جشنواره تئاتر«سوره ماه» درباره قرارگرفتن بخش "استعدادهای جوان" و "فعالان تئاتری در كنار هم، توضیح داد: باید راه را برای نسل جوان باز كرد تا وارد عرصه حرفه‌ای شوند كه البته ما نیز در قضاوتمان همین كار را خواهیم کرد و به غیر از این كه آثار آن‌ها را جداگانه ارزیابی می‌كنیم، در صورتیكه این آثار قابلیت داشته باشند كه به بدنه حرفه‌ای تئاتر راه پیدا كنند، راه را برای آنها هموار خواهیم كرد. 
 
یادآور می‌شود، اجرای آثار راه یافته از همایش‌های منطقه‌ای بیست و دومین جشنواره تئاتر «سوره ماه» از جمعه 26 مهر در تماشاخانه‌های حوزه هنری آغاز خواهد شد.