فیلم اگر چه در بیشتر صحنه ها موفق عمل می کند، اما بنظر خیلی کشدار و گاه حوصله سربر است که می توانست با یک مونتاژ بیشتر هوشمندانه ، ریتم بهتری به خود بگیرد.
چارسو پرس: محمد حقیقت در سینماسینما نوشت: «دانه انجیر معابد»، فیلم محمد رسول اف، فیلمی متعهدانه، در ستایش از جنبش – زن زندگی آزادی – ، صبح جمعه در یک نمایش خارج از برنامه، برای برخی از منتقدین و غیره در یکی از سالن های کاخ جشنواره نمایش داده شد.

در قسمت های اول بسیاری از صحنه ها در فضای بسته با دیالوگ های گاه طولانی می‌گذرد که چندان نیازی به همه این دیالوگ های توضیحی نبود. فیلم به ماجرا ی گم شدن اسلحه یک قاضی حکومتی می پردازد که افراد خانواده شامل همسر و دو دختر خود را مسول آن می‌داند .. . بعدا که در فضای مجازی مردم این قاضی را به خاطر احکامی که صادر کرده، افشا می کنند و آدرس خانه اش را در فضای مجازی لو می‌دهند، وی فوری خانواده را به شهرستانی کویری می برد، رفته رفته رفتاری خشن با دو دختر و خانمش در پیش گرفته و آنها را عملا تحت بازجویی و فشار قرار داده و همسر و یکی از دخترانش را زندانی می‌کند، اما مقاومت دختر کوچک در برابر وی سر انجام راه را برای گریز آنها فراهم کرده، و پس از فرار به خرابه های اطراف و رود در رویی دختر کوچک با پدر … می کشد.

در تیتراژ پایانی مجموعه ای از کلیپ های جنبش مهسا دیده می شود. فیلم اگر چه در بیشتر صحنه ها موفق عمل می کند، اما بنظر خیلی کشدار و گاه حوصله سربر است که می توانست با یک مونتاژ بیشتر هوشمندانه ، ریتم بهتری به خود بگیرد.

یاد آوری می‌شود که اولین نمایش عمومی این فیلم با حضور محمد رسول اف ، ساعت ۳ بعد از ظهر در کاخ جشنواره خواهد بود و پیش بینی می شود در پایان نمایش آن تماشاگران آن‌را بسیار تشویق خواهند کرد.