سامان خلیلیان، مدیر دفتر تئاتر خیابانی مرکز هنرهای نمایشی در رابطه با حاشیه‌های اختتامیه تئاتر دانشگاهی و یک درگیری فیزیکی که در آن رخ داده بود، توضیحاتی ارائه داده است.

 

سایت خبری تئاتر به نقل از تسنیم: روز گذشته گزارشی دریافتی با عنوان «حاشیه‌های تئاتر دانشگاهی از یقه‌گیری به جای گفت‌وگو تا اعتراض به یک نماینده مجلس» منتشر شد، در بخش اول این گزارش، روایتی از یک درگیری فیزیکی در دوران برگزاری جشنواره تئاتر دانشگاهی منتشر شده بود که در آن به نقل از دانشجویان حاضر در مراسم و به صورت لحظه‌ای اطلاعاتی منتشر شده بود و تسنیم بدون دخل و تصرف آن‌ها را منتشر کرد. در همین راستا سامان خلیلیان به عنوان یکی از طرفین درگیری، که در آن گزارش نقل قول‌هایی از سمت و نوع حضورش در جشنواره تئاتر دانشگاهی عنوان شده بود توضیحاتی به منظور شفاف سازی این حاشیه ارائه داد.

همانطور که در گزارش مذکور اشاره شده بود، صحت و سقم آنچه روایت گروهی از دانشجویان بوده است هنوز به صورت قطعی تایید یا رد نشده بود اما گفته‌های خلیلیان که در ادامه منتشر می‌شود می‌تواند اولین توضیح رسمی در رد برخی موارد طرح شده و همچنین توضیح آنچه که در جلسه مذکور اتفاق افتاده است باشد.

خلیلیان با تاکید بر اینکه در جشنواره هجدهم به عنوان مشاور امیر مرسلی فعالیت داشته با اشاره واقعه فوق در واکنش به اینکه او مدیر حراست جشنواره تلقی شده بود، گفت: عنوانی که در یادداشت از بنده به عنوان مدیر حراست آمده، اشتباه است و من تنها فردی هستم که در 14 دوره اخیر جشنواره همواره یاری‌گر جشنواره بوده‌ام و هیچ سمتی در این دوره جشنواره نداشتم.

خلیلیان که مدیر دفتر تئاتر خیابانی مرکز هنرهای نمایشی نیز هست با تایید درگیری فیزیکی در مراسم اختتامیه، اظهار داشت: همکاران من در دبیرخانه زحمات بسیاری برای برگزاری جشنواره کشیده‌اند، زمانی که دیدم به خاطر برخی حواشی زحمات همکارانم در دبیرخانه دارد زیر سوال می‌رود تصمیم گرفتم تذکری لسانی به آن دانشجو بدهم. اما همین که این تذکر را دادم مورد حمله او  قرار گرفتم و او با ضربه مشت به صورت من صدمه زد. این اتفاق باعث شد که درگیری‌ای بین طرفین ایجاد شود و متأسفانه برخلاف آنچه از جانب برخی دانشجویان درباره این ماجرا روایت شده است، این من بودم که ابتدا مورد حمله قرار گرفتم.

خلیلیان در پایان در رابطه با شبهه‌ای در مورد تلاش برای حضور او در جشنواره تئاتر دانشگاهی به دبیری حسین محمدی که از جانب برخی افراد حاضر در جلسه ادعا شده بود، گفت: اصلا در شأن من نیست که بخواهم این گونه عمل کنم و هرگونه نقل قول در این رابطه را کذب محض می‌دانم. در ضمن آن جشنواره که بنده با محمدی همکاری داشتم جشنواره عروسکی بوده است و خود ایشان هم می‌توانند شهادت دهند که بنده چه خدماتی را در‌ آن جشنواره انجام دادم.

این جملات آقای خلیلیان در واکنش به این بخش از آن گزارش بیان شده که نوشته بود: « یکی از دانشجویان برگزار کننده دوره اخیر جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم مدعی شده بود:این فرد هنگام برگزاری یکی از دوره‌های جشنواره به دبیرخانه دائمی این رویداد مراجعه کرد و بدون هیچ مقدمه‌ای و با تحکم خواستار انتصاب وی به مقام حراست جشنواره شد. البته برخورد او با مخالفت محسن محمدی، دبیر وقت جشنواره مواجه شد و خوشبختانه از عدم حضور ایشان در آن دوره بهره بردیم.» البته صحت و سقم این ادعا هنوز معلوم نیست. احتمالاً مخالفت محسن محمدی با حضور این شخص به آیین‌نامه‌های جشنواره‌های دانشجویی بازمی‌گردد که تمام اختیارات به عهده دانشجویان سپرده شده است و تئاتر دانشگاهی نیز از این مساله مستثنی نیست و مشخص نیست اگر ادعای فوق درست باشد، مدیر حراست جشنواره چطور و با کدام ضابطه به این مقام دست یافته است.»

 

اخبار مرتبط:

نامه حسین پاکدل به فضانورد روسی

تقدیم یک تئاتر به مادران 175 غواص شهید در مالموی سوئد

برنامه‌های سالن تئاتر باران در خرداد ماه اعلام شد

توضیح دادویی درباره مجوز نمایش «عاشقانه‌های ناآرام»

مدیر روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی منصوب شد

نمایش «در اعماق» تمدید شد

«فصل مه‌آلود» تنها سه روز دیگر اجرا می‌رود

برگزیدگان هجدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی مشخص شدند

هادی مرزبان با یک نمایش جدید می‌آید

«ملاقات بانوی سالخورده» به روزهای پایانی اجرا نزدیک شد.

فریبرز عرب‌نیا در یک تئاتر بازی می‌کند

گلایه پری صابری از تالار وحدت