میلاد نیک آبادی با اشاره به پیگیری برای اجرای نمایش «مده آ» در تالار چهارسو تئاتر شهر از نقاط ضعف و قوت اجرای یک اثر نمایشی در تماشاخانه های خصوصی سخن گفت.

 

سایت خبری تئاتر: میلاد نیک‌آبادی کارگردان نمایش «مدآ» با اشاره به پیگیری برای اجرای عمومی این نمایش گفت: نمایش «مده‌آ» نوشته حمیدرضا نعیمی و اقتباسی از نمایشنامه «مده آ» اوریپید است. این اثر نمایشی در جشنواره سی و دوم تئاتر فجر نیز به صحنه رفت اما هنوز موفق به اجرای عمومی نشده است.

وی افزود: بعد از مدت‌ها همچنان پیگیر اجرای این اثر نمایشی در تالار چهارسو مجموعه تئاترشهر هستم. البته آقای شفیعی برای اجرای این نمایش قول های مساعدی به من داده است اما همچنان زمان اجرای کار مشخص نیست.

نیک آبادی با اشاره به تغییراتی که برای اجرای عمومی در نمایش خواهد داد، گفت: نمایش مطمئنا با تغییرات زیادی نسبت به اجرای جشنواره به صحنه خواهد رفت. «مده‌آ» براساس نمایشنامه‌ای به همین نام نوشته اوریپید نوشته شده است اما در حقیقت نمایش از جایی که داستان نمایشنامه اوریپید به پایان می رسد و بعد از اینکه مده آ فرزندانش را به قتل می رساند و فرار می کند، آغاز می شود.

وی که به تازگی اجرای نمایش «رابینسون کروزوئه» را در تماشاخانه باران به پایان رسانده است درباره اجرا در تماشاخانه های خصوصی عنوان کرد: حضور در تماشاخانه های خصوصی به لحاظ اینکه این تماشاخانه‌ها مدیریتی مستقل دارند و خارج از روند بروکراسی های اداری عمل می کنند اتفاق خوشایندی است اما به هر حال این تماشاخانه ها به لحاظ امکانات فنی و ویژگی های سالن دچار نقصان هستند و ضعف هایی دارند اما به عنوان نمونه با توجه به مدیریت همراهی که تماشاخانه باران داشت ما برای اجرا در این سالن از برخی ضعف ها چشم پوشی کردیم.

این کارگردان تئاتر در پایان صحبت هایش متذکر شد: البته امیدوارم تماشاخانه های خصوصی مورد حمایت قرار گیرند تا بتوانند روی پای خود بایستند و فعالیت هایشان را گسترش داده و نقاط ضعفشان را برطرف کنند.

پانته‌آ پناهی‌ها، مهدی صباغی، جواد پولادی، مریم گرجی، سایه کبیری، زهرا مولایی، هانیه راد، نیکتا اکبری، ندا عقیقی، درنا رهنمایی، گالیا اکبری بازیگرانی هستند که در اجرای جشنواره تئاتر فجر در نمایش «مده آ» حضور داشتند.

 

اخبار مرتبط:

نمایش برگزیده تئاتر فجر روی صحنه سنگلج

بعد از تعطیلات چه تئاتر هایی روی صحنه می‌روند

آخرین وضعیت بیمه تکمیلی اعضای خانه تئاتر

نمایشخانه ایرانشهر برای اجرا در سال ۹۵ فراخوان داد

توضیحات خلیلیان درباره درگیری فیزیکی در جشنواره تئاتر دانشگاهی

نظر لوریس چکناواریان درباره «فهرست»

مهلت ارسال آثار به جشنواره «تئاتر شهر» تمدید شد

حاشیه‌های تئاتر دانشگاهی از یقه‌گیری تا اعتراض به نماینده مجلس

مدیر امور بین‌الملل اداره کل هنرهای نمایشی منصوب شد

«خرس» در خانه موزه استاد عزت‌الله انتظامی

مهدی شفیعی: شأن تالار وحدت باید حفظ شود