حسن معجونی کارگردان و بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون که این روزها با سریال «شمعدونی» هر شب میهمان خانه‌های ایرانیان است، تیرماه امسال جدیدترین اثر نمایشی خود با عنوان «ستوان اینیشمور» را روی صحنه می‌آورد.

 

سایت خبری تئاتر: حسن معجونی کارگردان و بازیگر شناخته شده و محبوب تئاتر، سینما و تلویزیون و سرپرست گروه تئاتر «لیو» (Leev)، که بی‌تردید یکی از فعال‌ترین گروه‌های تئاتری در سال‌های اخیر بوده، قصد دارد پس از مدتی دوری از صحنه، نمایش «ستوانِ اینیشمور» نوشته مارتین مک‌دونا، نمایشنامه‌نویس، فیملنامه‌نویس و فیلمساز ایرلندی- بریتانیایی که از او به عنوان یکی از مهم‌ترین نمایشنامه‌نویسان زنده ایرلندی یاد می‌شود، را در نخستین ماه تابستان امسال در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه ببرد.
معجونی که پس از بازی درخشانش در سریال «مسافران» به کارگردانی رامبد جوان در سال 88 به چهر‌ه‌ای مجبوب برای مخاطبان تلویزیون تبدیل شد و این روزها نیز به واسطه نقش‌آفرینی در سریال تلویزیونی پرطرف‌دار «شمعدونی» هر شب میهمان منازل ایرانیان است، در جدیدترین اثر نمایشی خود به روال کارهای قبلی‌اش سراغ بازیگران مطرح تئاتر رفته و پیش‌بینی می‌شود اجرای این نمایش در تیر ماه متفاوت و گرم‌تر از همیشه را برای سالن استاد ناظرزاده کرمانی رقم بزند.
در نمایش «ستوانِ اینیشمور» با ترجمه زهرا جواهری و طراحی و کارگردانی حسن معجونی، بازیگرانی همچون؛ رضا بهبودی، سعید چنگیزیان، مازیار سیدی، هوتن شکیبا، امیرحسین طاهری، به‌آفرید غفاریان، فربد فرهنگ و نوید محمدزاده نقش‌آفرینی می‌کنند.
حسن معجونی علاوه بر بازی در فیلم‌هایی همچون؛ «همیشه پای یک زن در میان است»، «پاداش»، «کنعان»، «برف روی کاج‌ها» و «خیابان‌های آرام»، در نزدیک به 30 نمایش با کارگردانی هنرمندان مطرحی همچون؛ علی رفیعی، آتیلا پسیانی، امیررضا کوهستانی، حسین پاکدل، کوروش نریمانی، فرهاد مهندس‌پور و... بعنوان بازیگر ایفای نقش کرده است. او در مقام کارگردان تئاتر نیز طی این سال‌ها کارنامه پُر باری را برای خود رقم زده و کارگردانی نمایش‌هایی همچون؛ «همه خانه سیاه‌ است»، «دوراهی سقاخونه»، «خرس و خواستگار»، «آسانسور»، خواب آهسته مرگ»، پدر عزیزم»، رویای نیمه شب تابستان»، «مترسگ»، «به خاطر یک مشت روبل» و... از جمله آثاری است که می‌توان به آنها اشاره کرد.

 

اخبار مرتبط:

نمایش برگزیده تئاتر فجر روی صحنه سنگلج

بعد از تعطیلات چه تئاتر هایی روی صحنه می‌روند

آخرین وضعیت بیمه تکمیلی اعضای خانه تئاتر

نمایشخانه ایرانشهر برای اجرا در سال ۹۵ فراخوان داد

توضیحات خلیلیان درباره درگیری فیزیکی در جشنواره تئاتر دانشگاهی

نظر لوریس چکناواریان درباره «فهرست»

مهلت ارسال آثار به جشنواره «تئاتر شهر» تمدید شد

حاشیه‌های تئاتر دانشگاهی از یقه‌گیری تا اعتراض به نماینده مجلس

مدیر امور بین‌الملل اداره کل هنرهای نمایشی منصوب شد

«خرس» در خانه موزه استاد عزت‌الله انتظامی

مهدی شفیعی: شأن تالار وحدت باید حفظ شود