نمایش «سینماهای من» به نویسندگی و کارگردانی محمد رحمانیان شامگاه ۱۶ خردادماه با حضور هنرمندان سینما و تئاتر و چهره هایی چون مسعود کیمیایی به صحنه رفت.

 

سایت خبری تئاتر: شامگاه ۱۶خردادماه نمایش «سینماهای من» میزبان هنرمندان سینما و تئاتر بود. این نمایش که در ۴ اپیزود به صحنه رفت، روایتی نوستالژیک از سالن های سینما و فیلم های اکران شده در این سینماها بود. 

در هر کدام از این اپیزودها که در مقطع زمانی متفاوتی نسبت به یکدیگر روایت می شد، از برخی فیلم ها و بازیگران سینمای ایران و جهان یاد شد؛ از فیلم هایی چون «شهر موش ها»، «پاتال و آرزوهای کوچک»، «دزد عروسک ها» تا فیلم هایی چون «هامون»، «باشو غریبه کوچک»، «سرب»، «ناخدا خورشید»، «افق» و «کانیمانگا» و از بازیگرانی چون فخری خوروش، هما روستا، زنده یاد رقیه چهره آزاد، سوسن تسلیمی، پروانه معصومی، فاطمه معتمدآریا و فریماه فرجامی تا آلن دلون، مارلون براندو، برژیت باردو و رابرت ردفورد.

بیان دیالوگ های برخی از فیلم های ایرانی و خارجی و همچنین ذکر سخنان و اشعاری از احمدرضا احمدی، زنده یاد محمدعلی سپانلو و مرحوم بیژن الهی از دیگر موضوعات نوستالژیک نمایش «سینماهای من» بود.

در راستای تقویت فضای نوستالژیک اثر، برخی قطعات موسیقایی و نوستالژیک مربوط به آثار سینمایی با نوازندگی پیانو توسط سامان احتشامی اجرا شد.

در پایان اجرای نمایش «سینماهای من» در شامگاه ۱۶ خردادماه، محمد رحمانیان روی صحنه رفت و گفت: اجرای امشب برای من اجرای سختی بود زیرا در مقابل هنرمندان با سابقه نمایش را به صحنه بردیم. 

وی در ادامه ضمن تشکر از صنف کارگردانان، بازیگران و طراحان صحنه سینما، از اعضای صنف لابراتوار فیلم و تلاش این صنف در سینمای ایران قدردانی کرد و خواستار حضور اعضای این صنف بر روی صحنه شد. 

تورج منصوری در حین حضور اعضای صنف لابراتوار فیلم بر صحنه سالن، تاکید کرد: اگر تلاش این عزیزان در پشت صحنه سینما و نگهداری از فیلم ها نبود، ما نمی توانستیم آثار سینمایی مان را به دیگران نشان دهیم.

در ادامه اکبر عالمی که به عنوان یکی از فعالان عرصه لابراتوار فیلم روی صحنه رفته بود، ضمن اینکه احساساتی شده بود، یادآور شد: ما با دیدن «سینما پارادیزو» صدها بار گریه کردیم اما امشب با قلم محمد رحمانیان و بازی ستارگان درخشان این نمایش، شبی متفاوت برای من و هم نسلان من رقم خورد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه رحمانیان از فیلم هایی در این نمایش استفاده کرده که برای نسل جوان و حتی دانش آموختگان مقطع دکترا نیز نا آشناست نظیر فیلمی از آربی اوانسیان که از آثار موج نوی سینمای ایران بود، این نگاه را از ویژگی های نمایش «سینماهای من» دانست.

عالمی در پایان سخنان خود گفت که رحمانیان در این اثر نام مبارک مسعود کیمیایی را به کار برده است. رحمانیان نیز در ادامه این سخن اکبر عالمی، از عبارت «نام مبارک مسعود کیمیایی» استفاده کرد و از حاضران در سالن خواست تا به افتخار کیمیایی، این کارگردان با سابقه سینمای ایران را تشویق کنند.

ابوالحسن داوودی، تهمینه میلانی، محمد نیک بین، مسعود فروتن، سیروس الوند، بهزاد عبدی، غلامرضا موسوی، یدالله صمدی، محمد آلادپوش، سیف اله صمدیان، فرشته صدرعرفایی، مرضیه برومند، جواد طوسی، رسول صدرعاملی، محمد متوسلیانی، محمد سریر، بهرام عظیمی و پولاد کیمیایی از جمله مهمانان اجرای «سینماهای من» در شامگاه ۱۶ خردادماه بودند.

 

اخبار مرتبط:

نمایش برگزیده تئاتر فجر روی صحنه سنگلج

بعد از تعطیلات چه تئاتر هایی روی صحنه می‌روند

آخرین وضعیت بیمه تکمیلی اعضای خانه تئاتر

نمایشخانه ایرانشهر برای اجرا در سال ۹۵ فراخوان داد

توضیحات خلیلیان درباره درگیری فیزیکی در جشنواره تئاتر دانشگاهی

نظر لوریس چکناواریان درباره «فهرست»

مهلت ارسال آثار به جشنواره «تئاتر شهر» تمدید شد

حاشیه‌های تئاتر دانشگاهی از یقه‌گیری تا اعتراض به نماینده مجلس

مدیر امور بین‌الملل اداره کل هنرهای نمایشی منصوب شد

«خرس» در خانه موزه استاد عزت‌الله انتظامی

مهدی شفیعی: شأن تالار وحدت باید حفظ شود