تینو صالحی بازیگر و کارگردان شناخته شده تئاتر، نمایش˝وُو˝ (wow) را که پیش از این در جشنواره تئاتر فجر روی صحنه برده بود و‌ جایزه بهترین موسیقی بخش بین‌الملل جشنواره را نیز از آن خود کرده بود، تیرماه سال‌جاری در تالار حافظ روی صحنه خواهد برد.

 

سایت خبری تئاتر: تینو صالحی کارگردان و بازیگر فعال عرصه تئاتر در چند سال گذشته، از اجرای یکی از جدیدترین آثار نمایشی خود در مقام کارگردان، با عنوان "وُو" (wow) در نخستین ماه تابستان سال‌جاری خبر داد.

صالحی که این نمایش را در بخش بین‌الملل سی‌وسومین جشنواره تئاتر فجر روی صحنه برده بود و توانسته بود جایزه بهترین موسیقی را از این جشنواره به دست بیاورد، با بیان اینکه این نمایش یک اثر تجربی‌ست که با حساسیت بسیار زیاد در مدت دو سال نوشته شده و تماشاگرانش را غافلگیر می‌کند، گفت: خیلی خوشحالم که فرصت اجرای عمومی این نمایش مهیا شد و نکته دیگری که در مورد این نمایش انرژی من را بیشتر می‌کند این است که من ذاتا نویسنده نیستم و این نمایشنامه اولین متنی است که به صورت مستقل نوشته‌ام و به گونه‌ای است که می‌بایست حتما در اجرا دیده شود تا بتوان روی آن حرف زد.

کارگردان نمایش‌های "ترنج" و "میم و زین" با اشاره به اینکه؛‌ زبان موضوع محوری این نمایش است، افزود: "وُو" در واقع روانشناسی زبان یک زن در غربت است. به این صورت که یک زن که ساکن کشور دیگری است و شناختی نسبت به زبان آن‌جا ندارد مشکلاتی برایش پیش می‌آید و بر این اساس در کار به شدت بر زبان و بازی‌های زبانی تاکید می‌شود.

نمایش "وُو" به نویسندگی، طراحی و کارگردانی تینو صالحی با نقش‌آفرینی الهه شه‌پرست، دایانا فتحی، علی موسویان، علیرضا مهران و محمدرضا سجادیان، سارا محمدبیگی، لیلی شجاعی، مارال عظیمی، بهار زندی، راحله بدیعی، آزاده مشعشعی و مریم نازپرور، از روز 21 تیرماه به مدت یم ماه هر روز به چز شنبه‌ها در تالار حافظ روی صحنه می‌رود.

 

اخبار مرتبط:

چه کارگردن‌هایی از سینما وسوسه تئاتر شدند

دلیل انصراف فولادوند از نمایش «ایرلند نباید جای بدی هم باشه»

«شش جای هشت» در تماشاخانه «بنفش» خوانش می‌شود

فراخوان نخستین دوره جایزه محمود استادمحمد منتشر شد

آغاز به کار تماشاخانه سه نقطه پس از ۴۵ روز توقف

«سینماهای من» به مسعود کیمیایی تقدیم شد

«ایرلند نباید جای بدی هم باشه» اجرا نمی‌شود

اجرای «مارکس در سوهو» درخانه موزه استاد عزت الله انتظامی

حسن معجونی با«ستوان اینیشمور» در ایرانشهر

رویا نونهالی و تجربه اولین کارگردانی تئاتر

دبیران سه بخش سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر معرفی شدند

نمایش برگزیده تئاتر فجر روی صحنه سنگلج

بعد از تعطیلات چه تئاتر هایی روی صحنه می‌روند

آخرین وضعیت بیمه تکمیلی اعضای خانه تئاتر