کانون نمایشنامه نویسان خانه تئاتر ایران با همکاری موسسه فرهنگی هنری بهاران، سی امین نشست از سلسله نشست های شنبه دوم/شنبه چهارم را برگزار می کند

 


به گزارش سایت خبری تئاتر:  در ادامه سلسله نشست های "شنبه دوم/شنبه چهارم" کانون نمایشنامه نویسان خانه تئاتر که به نقد و بررسی نمایشنامه ها و پژوهش های ادبیات نمایشی ایران و جهان اختصاص دارد، این بار کتاب "مرگ و بکت" ترجمه و تالیف امین اصلانی، با حضور صاحب اثر و رامتین شهبازی (منتقد، پژوهشگر و مدرس دانشگاه) نقد و بررسی می شود.

نشست های "شنبه دوم/شنبه چهارم" به دبیری اصغر نوری، مترجم، نمایشنامه نویس، مدرس دانشگاه و عضو هئیت مدیره کانون نمایشنامه نویسان خانه تئاتر، شنبه دوم و شنبه چهارم هر ماه در محل موسسه بهاران خرد و اندیشه برگزار می شود. کتاب "مرگ و بکت" سال 91 در 276 صفحه از سوی انتشارات افراز به چاپ رسید و در هفتمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی که توسط کانون نمایشنامه نویسان خانه تئاتر ایران برگزار می شود، به عنوان اثر برگزیده بخش پژوهش انتخاب شد.

"مرگ و بکت" شامل مقالاتی انتقادی است در تفسیر نمایشنامه "آخر بازی" اثر ساموئل بکت، به قلم نویسندگانی چون تئودور آدورنو، هیو کنر، مارتین اسلین، آنتونی ایستهوپ و دیگران، به همراه مقاله ای از امین اصلانی.

علاقه مندان به شرکت در این نشست می توانند شنبه، 23 خرداد 94، ساعت 18، به نشانی خیابان ولیعصر، بالاتر از خیابان زرتشت، کوچه نوربخش، پلاک 21، موسسه بهاران، مراجعه کنند.

 

اخبار مرتبط:

چه کارگردن‌هایی از سینما وسوسه تئاتر شدند

دلیل انصراف فولادوند از نمایش «ایرلند نباید جای بدی هم باشه»

«شش جای هشت» در تماشاخانه «بنفش» خوانش می‌شود

فراخوان نخستین دوره جایزه محمود استادمحمد منتشر شد

آغاز به کار تماشاخانه سه نقطه پس از ۴۵ روز توقف

«سینماهای من» به مسعود کیمیایی تقدیم شد

«ایرلند نباید جای بدی هم باشه» اجرا نمی‌شود

اجرای «مارکس در سوهو» درخانه موزه استاد عزت الله انتظامی

حسن معجونی با«ستوان اینیشمور» در ایرانشهر

رویا نونهالی و تجربه اولین کارگردانی تئاتر

دبیران سه بخش سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر معرفی شدند

نمایش برگزیده تئاتر فجر روی صحنه سنگلج

بعد از تعطیلات چه تئاتر هایی روی صحنه می‌روند

آخرین وضعیت بیمه تکمیلی اعضای خانه تئاتر