آرش عباسی هنرمند تئاتر که برای ادامه تحصیل به ایتالیا رفته است، این روزها مشغول تمرین نمایش «زیرزمین» به صورت اینترنتی است تا این نمایش را از اوایل مرداد ماه در ایران اجرا کند.

 

سایت خبری تئاتر به نقل از ایسنا: این نمایشنامه نویس و کارگردان تئاتر درباره اجرای نمایش تازه‌اش گفت: تمرین‌های نمایش از دو هفته قبل بدون حضور من آغاز شده است، زیرا به دلیل برگزاری یک کارگاه تئاتر در ایتالیا و تعهدی که برای به سرانجام رساندن این کارگاه دارم، تا دو هفته قبل از اجرا نمی‌توانم با گروه همراه شوم، اما به صورت اینترنتی در تمرین‌ها شرکت می‌کنم که در نوع خودش تجربه کم نظیری به حساب می‌آید.

وی که این نمایش را با همراهی گروه تئاتر «موج» آماده اجرا می‌کند، افزود: نمایش ما از اوایل مرداد ماه سال جاری در سالن موزه انتظامی اجرا خواهد شد.

عباسی یادآور شد: نمایشنامه «زیرزمین» را 10 سال پیش نوشته‌ام، ولی تا به حال فرصت کارگردانی‌اش دست نداده بود. این نمایش برای اولین بار همان زمان در نهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی توسط گروه ما و با کارگردانی مینو میرشاه‌ولد اجرا شد و با اینکه از جمله نمایش‌های برگزیده جشنواره بود، اما یک هفته قبل از اجرای عمومی کنسل و از جدول اجراها خارج شد.

وی ادامه داد: بعد از آن، نمایشنامه «زیرزمین» بارها در شهرهای مختلف اجرا شد به طوری که تاکنون فقط 4 اجرای مختلف از آن در تهران به صحنه رفته است. مهم‌ترین مساله در اجرای جدید آن این است که با گذشت 10 سال می‌توانم به عنوان یک منتقد به نمایشنامه نگاه کنم. با بخش‌های زیادی از آن مخالفم و بازنویسی‌اش کرده‌ام. در اجرا هم تا جایی که ممکن بوده، از فضایی که در متن آمده دور شده‌ام.

این هنرمند تئاتر درباره فعالیت‌های هنری‌اش در ایتالیا گفت: در حال حاضر در شهر بولونیای ایتالیا مشغول برگزاری کارگاهی با عنوان «ساختن از هیچ» با دانشجویان هستم که هدفش به جای تمرکز بر روی تمرین‌های طولانی مدت کار کردن روی ایده‌هایی است که در نگاه اول بی خاصیت به نظر می‌رسند.

به گفته او، از دیگر برنامه‌های گروه موج اجرای دور دوم نمایش «خانم» است که سال گذشته در ایتالیا اجرا شد و دور دوم آن از اکتبر سال جاری در شمال ایتالیا و استان بولزانو آغاز خواهد شد. «خانم» هم نمایشنامه‌ای تک پرسوناژ است که سال‌ها پیش نوشته بودم اما سال گذشته برای اولین بار فرصت اجرایش دست داد.

عباسی که در نمایش «زیرزمین» علاوه بر نویسندگی و کارگردانی، طراحی صحنه را هم خود انجام می‌دهد، درباره گروه اجرایی این نمایش توضیح داد: رویا دعوتی و بهنام شرفی دو بازیگر نمایش هستند. هادی عزیزی دستیار کارگردان و برنامه ریز، مینو میرشاه ولد گرافیک و حامد شفیعی مسولیت سایت و فضاهای مجازی را بر عهده دارد.

آخرین نمایش گروه موج نمایش «نویسنده مرده است» بود که سال 91 در تالار «سایه» و سال 93 در تالار «شمس» و سپس در شهرهای ونیز ، رم و بلونیا اجرا شد.

 

اخبار مرتبط:

کاریکاتور/ با پول اجرا بگیرید

«بازی استریندبرگ» در تماشاخانه استاد انتظامی اجرا می شود

یکتا ناصر به «عاشقانه های نا آرام» پیوست

آثار راه یافته به مرحله بازبینی جشنواره تئاتر رضوی معرفی شدند

«دژاوو» شنبه هم اجرا می‌شود

محمود عزیزی رئیس جشنواره تئاتر شهر شد

تینو صالحی «وُو» را اجرا می‌کند

تفاهم نامه شهرداری با تماشاخانه سنگلج

برپایی کارگاه بازیگری برای اجرای یک نمایش

مودبیان کارگاه «چخوف خوانی» برگزار می‌کند

انصراف نیما دهقان از اجرای «طویله آباء»