فرزاد قاسمی امسال با دو نمایش در جشنواره تئاتر استانی حضور داشت. با "ایستگاه صفر" تقدیر بازیگری دریافت کرد، و با "خیال بی خیال" عازم مرحله بعدی شد. اما او کسی است که به دلیل حضور در دو نمایش برنده و معترض، می تواند قضاوت بی طرفانه ای نسبت به صحبت های پیش آمده داشته باشد.

پایگاه خبری تئاتر: /نسیم خادم عباس: نظرتان درباره جشنواره امسال چه بود؟

متأسفانه به دلایلی نتوانستم آثار دیگر را مشاهده کنم و فقط در دو اثری که بازی می کردم، حضور داشتم. اما با توجه به صحبت هایی که تماشاچیان "ایستگاه صفر" داشتند و استقبالی که از این اثر مشاهده کردیم، احساس می کنم در حق این نمایش اجحاف شد.

در جریان صحبت هایی که پیرامون کپی بودن "خیال بی خیال" مطرح شده، قرار دارید

بله. اما ما نمی توانیم در این باره اظهار نظر کنیم. بلکه تنها کسانی که حقوق انحصاری اثر قبلی را دارند، یعنی نویسنده و کارگردان، می توانند اگر شکایت و صحبتی دارند، مطرح کنند. شما اگر متن "خیال بی خیال" را بخوانید، طراحی صحنه ای که دست می دهد بدون ایجاد تغییرات، همینی است که دیدید. آقای فاضلی با نویسنده اثر تماس و مشورت داشتند، و قطعا نظر نویسنده در این نمایش تأثیرگذار بوده است. ضمن اینکه کارگردان تا زمانی که نمایش آماده اجرا می شود، کار خود را انجام داده، و آنچه تماشاگر در نهایت مشاهده خواهد کرد، بازی بازیگر است؛ آیا بازی ها هم مشابه اثر تهران بود؟

به عنوان یک فرد بی طرف، چه توصیه ای در این زمینه دارید؟

مشکل تئاتر اصفهان، عدم وجود همدلی میان گروه هاست. فراموش نکنیم وقتی فرم حضور در یک جشنواره را پر می کنیم، تمام شرایط آن را پذیرفته ایم و پس از آن باید همه چیز را به رقابت واگذار کنیم. اولین باری نیست که تئاتر شهر و استان، از این جریانات ضربه می خورد. سال های گذشته هم موارد مشابهی داشتیم این در حالی است که این اعتراضات به جز زیر سوال بردن تئاتر اصفهان، نتیجه دیگری نخواهد داشت.