نمایش «در بارانداز» نوشته باد شولبرگ به کارگردانی امیرکاوه آهنین جان در تالار حافظ روی صحنه خواهد رفت.


به گزارش سایت خبری تئاتر؛ امیرکاوه آهنین جان از بازیگران جوان و با سابقه که در عرصه تئاتر و تلویزیون حضوری فعال دارد، این بار در مقام کارگردان، نمایش در بارانداز را که برداشتی از فیلم مشهور الیا کازان است آماده اجرا و به روی صحنه می برد.

بازیگر نمایش دایره گچی قفقازی در گفتگویی به خبرنگار سایت خبری تئاتر گفت: پیش از آنکه دست به کار تولید این نمایش شوم، در تدارک به صحنه بردن نمایش دیگری با عنوان "اتوبوسی به نام هوس" بودم و بنا بود آن را در تالار حافظ به روی صحنه ببرم که با وقفه ای دوساله از طرف مسئول پاسخگویی بنیاد رودکی برای زمان اجرا روبرو شدیم و این اثر مشمول فرسایش در زمان و به قولی برایم بیات شد. بعد از آن تصمیم گرفتم که فیلم "در بارانداز"  اثر مرد بزرگ سینما و تئاتر جهان الیا کازان را داراماتورژِی کرده و به روی صحنه ببرم.
 
بازیگر فیلم ارتفاع پست درباره نگرش خود برای انتخاب و اجرای این اثر گفت: دلیل نخست من برای به صحنه بردن این اثر بن مایه ی بشری این داستان است که تاریخ مصرف ندارد و در هر زمان و دوره ای حرف روز جامعه است. و دلیل دومم انتخاب یک کار متفاوت با شیوه اجرایی منحصر به فرد بود که خوشبختانه این امکان وجود داشت و سریعا دست به کار شدم. لذا فیلمنامه  در بارانداز نوشته "باد شولبرگ" را دراماتورژی و با انجام تغییراتی آن را آماده اجرای صحنه ای نمودم. از اواسط شهریور ماه سال گذشته مراحل اولیه کار انجام شد و با انتشار فراخوان عمومی جذب بازیگر و برگزاری جلسات مصاحبه پروسه انتخاب بازیگران آغاز گردید و تا پایان اسفند همان سال بیشتر گروه بازیگران از بین فعالان جوان و کمتر شناخته شده انتخاب شدند. و در ادامه مراحل تمرین آغاز شد که قدم نخست یک دوره ی سه ماهه ی آموزشی و بخصوص تمرکز حول فضای ایده ی اجرایی نمایش بود.

 


 

بازیگر نمایش هشتمین سفر سندباد درباره چگونگی پیشرفت این کار کارگاهی و شیوه اجرایی تجربی خود گفت: هدفم معرفی نسل جدیدی از بازیگران جوان به تئاتر و به نوعی ادای دین به استاد عزیزم حمید سمندریان بود. چرا که ایشان هم با شیوه ای مشابه بازیگران جوانی را شناسایی، تعلیم و وارد عرصه هنر بازیگری نمودند که بیشترشان ستاره های حرفه ای و فعال امروز در عرصه های تئاتر، سینما و تلویزیون هستند. با توجه به اینکه در سال گذشته و ایضا امسال از داوران جشن بازیگر خانه تئاتر هستم، از این امکان برای کشف استعداد استفاده میکنم تا به عنوان پلی برای ورود جوانانی که استحقاق حضور در عرصه ی حرفه ای تئاتر را دارند انجام وظیفه کنم. چون متاسفانه خیلی از دوستان و همکاران فراموش کردند که خودشان هم روزی از همین ایستگاه شروع کردند و جوری سالنهای نمایش را قرق کرده اند و اجازه ی حضور دیگران و مخصوصا جوانها رو نمیدهند که گویی تمام فضای نمایش کشور ارث پدر جدشان بوده و هست. و بغیر از شخص خودشان و چند بادمجان دور قاب چین اطرافشان حضور مثبتی را بر نمی تابند.

وی تاکید کرد: تا الان به همراه دوست و برادر همدلم آقای خان احمدی که مسئولیت مجری طرح و تهیه کنندگی این پروژه را به عهده دارند هزینه های قابل توجهی کرده ایم، اما پای این بچه ها و کار ایستاده ایم و این گروه بازیگران بظاهر نیمه حرفه ای که کارشان را در تئاترهای دانشجویی و سالنهای کوچک دیده و مورد داوری قرار داده ایم را گرد هم جمع کرده ایم و ایمان داریم که به زودی چهر های تازه و درخشانی را به عرصه ی نمایش معرفی خواهیم کرد.  
 
امیرکاوه آهنین جان در پایان اضافه کرد: طبق برنامه ریزی اعلام شده به ما قرار است این نمایش شهریور و مهرماه 94 در تالار حافط به روی صحنه برود. بخشی از عوامل نمایش عبارتند از: داماتورژ و کارگردان: امیرکاوه آهنین جان ، تهیه کننده و مجری طرح : مهدی خان احمدی ، منشی صحنه: مریم گرجی پور ، طراح گریم: تینا بخشی ، طراح لباس: سمانه احمدی ،عکاس: ساینا قادری، مهندسی و مشاور طراحی صدا: آیدین الفت و ....

 

اخبار مرتبط:

کاریکاتور/ با پول اجرا بگیرید

«بازی استریندبرگ» در تماشاخانه استاد انتظامی اجرا می شود

یکتا ناصر به «عاشقانه های نا آرام» پیوست

آثار راه یافته به مرحله بازبینی جشنواره تئاتر رضوی معرفی شدند

«دژاوو» شنبه هم اجرا می‌شود

محمود عزیزی رئیس جشنواره تئاتر شهر شد

تینو صالحی «وُو» را اجرا می‌کند

تفاهم نامه شهرداری با تماشاخانه سنگلج

برپایی کارگاه بازیگری برای اجرای یک نمایش

مودبیان کارگاه «چخوف خوانی» برگزار می‌کند

انصراف نیما دهقان از اجرای «طویله آباء»