مدیر تماشاخانه باران درباره اجرای ۳ اثر در یک روز و فشردگی اجراها در این سالن تئاتری، تأکید کرد که گروه‌ها در جریان تمام مسائل هستند و با اطلاع از شرایط قرارداد را امضا می‌کنند.

 

یه گزارش سایت خبری تئاتر به نقل از مهر: خیام وقارکاشانی درباره فشردگی برنامه اجرایی تماشاخانه باران و اجرای همزمان ۳ اثر نمایشی در یک روز که باعث فقدان فرصت کافی برای تعویض صحنه و اینکه این ۳ اجرایی بودن خواسته گروه‌ها بوده یا نه؟ به خبرنگار مهر گفت: قطعا ۳ اجرایی بودن خواسته گروه‌ها نبوده ولی گروه‌ها در جریان تمام مسائل اجرا هستند و آن را امضا می‌کنند. گروه‌ها شرایط را قبول می‌کنند و می‌دانند که شرایط اجرا در تماشاخانه «باران» اینگونه است.

وی ادامه داد: متأسفانه دوستان هنرمند همه شرایط را زمان امضای قرارداد قبول می‌کنند و ما هم روی همین مسأله برنامه ریزی‌ انجام می‌دهیم تا اجراها کمترین تداخل را با هم داشته باشند اما در زمان اجرا گروه‌ها تقاضاها و خواسته‌های متفاوتی دارند که برنامه ریزی‌ها را به هم می‌ریزد.

مدیر تماشاخانه باران درباره این نکته که چرا برنامه ریزی این سالن تئاتری با توجه به شرایط مطلوب اجرای هر اثر نمایشی، در راستای کم کردن تعداد اجراهای همزمان در یک روز نیست؟ یادآور شد: این اولین دوره در تماشاخانه باران است که ۳ نوبت اجرا در یک روز در نظر گرفته شده است. این وضعیت نیز به خاطر لغو اجرای یکی از آثار نمایشی ما در دوره گذشته ایجاد شد و ما متضرر شدیم.

وقارکاشانی با بیان اینکه مخارج و هزینه‌های تماشاخانه باران بسیار بالا و سنگین است، افزود: به دلیل لغو شدن اجرای یک نمایش در دوره قبل ما در تنگنا قرار گرفتیم و مجبور شدیم که در این دوره ۳ نوبت اجرا در نظر بگیریم. در دوره بعد ما تنها یک اثر را روی صحنه می‌بریم و به طور کلی برنامه ریزی ما برای دوره‌های مختلف اجرایی تماشاخانه باران، در نهایت ۲ نوبت اجرا در هر روز است.

​مدیر تماشاخانه باران درباره نامطلوب بودن آکوستیک این سالن تئاتری و برنامه ریزی برای برطرف کردن مشکل آکوستیکی سالن، توضیح داد: ما قرار بود ۱۵ روز بعد از پایان سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، سالن را در اختیار اجراهای نمایشی قرار دهیم اما از ما خواسته شد تا تماشاخانه باران را در ایام جشنواره در اختیار اجراهای آثار حاضر در این رویداد تئاتری قرار دهیم و به همین دلیل و با توجه به اینکه فعالیت تماشاخانه باران در سال جدید از ۵ فروردین‌ماه آغاز شد، فرصت مناسب برای آکوستیک کردن سالن را نداشتیم. 

وقارکاشانی با اشاره به ۱۵ روز زمان مورد نیاز برای آکوستیک کردن تماشاخانه باران، گفت: قطعا به دنبال زمان مناسبی برای انجام این امر هستیم که در عین حال لطمه‌ای هم به اجراهای گروه‌های متقاضی وارد نشود.

وی درباره وضعیت صندلی‌های تماشاخانه باران و ناراضی بودن برخی مخاطبان از این صندلی‌ها، یادآور شد: ما بر اساس صندلی‌های تالار شمس مؤسسه اکو و همچنین صندلی‌های سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر صندلی‌های تماشاخانه باران را طراحی و هزینه کردیم. البته اگر ببینیم که این صندلی‌های برای مخاطبان آزاردهنده هستند، با وجود اینکه موافق با بازسازی نیستیم، آن‌ها را تغییر خواهیم داد.

 

اخبار مرتبط:

کاریکاتور/ با پول اجرا بگیرید

«بازی استریندبرگ» در تماشاخانه استاد انتظامی اجرا می شود

یکتا ناصر به «عاشقانه های نا آرام» پیوست

آثار راه یافته به مرحله بازبینی جشنواره تئاتر رضوی معرفی شدند

«دژاوو» شنبه هم اجرا می‌شود

محمود عزیزی رئیس جشنواره تئاتر شهر شد

تینو صالحی «وُو» را اجرا می‌کند

تفاهم نامه شهرداری با تماشاخانه سنگلج

برپایی کارگاه بازیگری برای اجرای یک نمایش

مودبیان کارگاه «چخوف خوانی» برگزار می‌کند

انصراف نیما دهقان از اجرای «طویله آباء»