معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، بر حمایت از فعالان عرصه تئاتر کودک و نوجوان تاکید کرد و این عمل را یک سرمایه‌گذاری فرهنگی نامید.

 پایگاه خبری تئاتر: متن پیام علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به بیستمین جشنواره بین المللی تئاترکودک و نوجوان همدان به این شرح است:

نمایش از کهن ترین گونه های هنر در جهان است، هنری همه فهم که می تواند مفاهیم انسانی را به بهترین و سریع ترین شکل ممکن در اذهان ماندگار کند. کودکان و نوجوانان بیش از سایر اقشار از نمایش تأتیر می پذیرند و با پندارهای کودکانه خود درباره آن واقعیت انگاری می کنند. پدیدآورندگان تئاترهای ویژه کودکان و نوجوانان با دقت و ظرافت وارد دنیای کودکانه می شوند و مفاهیم اخلاقی مورد نظر خویش را بر لوح سپید ذهن آنان حک می کنند.

پژوهش های محققان حوزه نمایش و روانشناسی کودکان و نوجوانان بیانگر آن است که حضور در صحنه هیچ هنری چون نمایش، اعتماد به نفس کودکان را تقویت نمی کند و تماشای هیچ هنری چون نمایش در ذهن کودکان و نوجوانان ماندگار نمی شود.

تئاترکودک، هنری معجزه گون است که تا اعماق ذهن کودکان نفوذ و آنان را با داستان همراه و همدل می کند تا از احساسات، نیازها و اندیشه هایشان آگاه شویم، به درک و ارزیابی آنها از محیط اطرافشان پی ببریم، برای رفع نیازها و بروز احساسات و عواطف شان برنامه ریزی کنیم و با این آگاهی برای پرورش و رشد خلاقیت فکری در کودکان و نوجوانان مان برنامه ریزی کنیم.

با این اعتقاد مصمم به حمایت از پدیدآورندگان تئاتر کودک و نوجوان هستیم و این حمایت را نوعی سرمایه‌گذاری فرهنگی درباره نسل آینده ساز کشور می دانیم.

برگزاری این جشنواره فرصت مغتنمی است برای تحقق بخشی به آرمان هایمان در حوزه تئاتر کودک و نوجوان تا مسیر را بیش از پیش برای پیمودن ایستگاه های ترقی و تعالی تئاتر کودک و نوجوان فراهم سازیم.

از مردم همدان که سال‌ها است میزبان شایسته ای برای این رویداد مهم هنری بوده اند سپاسگزاری می کنم و تلاش شبانه روزی عزیزان مسوول، برگزارکنندگان و شرکت کنندگان را با کمال احترام ارج می نهم.