نمایش «غولاغو» به کارگردانی امیر مشهدی‌عباس ویژه کودکان و نوجوانان در تالار هنر به صحنه می‌رود.

 

سایت خبری تئاتر: امیر مشهدی عباس از جمله کارگردانان فعال حوزه تئاتر کودک و نوجوان است، او در تازه‌ترین تجربه خود نمایش «غولاغو» را در تالار هنر به صحنه خواهد برد.

مشهدی عباس در خصوص روند شکل‌گیری این نمایش گفت: «قصد داشتم اواخر سال 93 فیلم سینمایی را ویژه کودکان و نوجوانان کلید بزنم که متاسفانه محقق نشد. ایده اولیه این فیلم با ایده دیگری تلفیق و تبدیل به نمایشنامه شد چرا که قابلیت کار صحنه ای را داشت.»

او با بیان بخشی از داستان این نمایش اظهار کرد: «این کار به بیان ماجرای دختر بچه‌ای می‌پردازد که آرزو دارد یک پسر باشد. در این میان او با غول چراغ جادو مواجه می‌شود، غولی که می‌تواند آرزوی همه را برآورده کند، اما کسی نیست که آرزوی او را برآورده کند، بنابراین تصمیم می‌گیرد که یکی از آرزوهایش را به غول ببخشد. این اتفاق پیامدهایی را به همراه دارد.»

این کارگردان تئاتر با اشاره به فضای فانتزی نمایش «غولاغو» عنوان کرد: «این اثر از فضای فانتزی برخوردار است. در نمایش بنابر نوع اجرا از عروسک هم استفاده می‌شود، اما نمی‌توان آن را یک نمایش زنده عروسکی دانست، زیرا بخش زنده آن ارزش بیشتری دارد.»

نمایش « غولاغو» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی امیر مشهدی عباس از اواسط ماه مبارک رمضان در تالار هنر ویژه کودکان و نوجوانان به صحنه می‌رود. عبدالله آتشانی، علیرضا دری، لیدا وحیدی و سحر آقاسی بازیگران این نمایش‌اند. همچنین فرزاد سلیمانی (مدیر صحنه)، عبدالله آتشانی (آهنگساز) و بهناز مهدی‌خواه  به عنوان (طراح لباس و عروسک) مشهدی عباس را در اجرای این اثر همراهی می‌کنند.

 

اخبار تئاتر:

تخفیف گروهی برای تماشای «نمایش هیچ کس نبود بیدارمان کند»

راه اندازی سیستم سرمایشی پلاتوهای اداره تئاتر

لیلی رشیدی: نمی دانم کارگردان می‌مانم یا نه

توضیح مدیر تماشاخانه باران درباره فشردگی اجراها

«پرده سوم، صحنه چهارم» در سنگاپور روی صحنه رفت

"مدیر امور اجرایی و روابط عمومی" تماشاخانه سنگلج منصوب شد

آخرین تمرین‌های «تخلف ميزانسنيك سهراب»

آغاز پیش‌فروش تخفیف‌دار نمایش «ستوانِ اینیشمور»

تعطیلی جلسات نمایشنامه خوانی در چایخانه اداره تئاتر

رضا مولایی: دیرآمدم اما زود رسیدم

«در بار انداز» آماده اجرا می شود

معجونی در نشست «ستوان آینیشمور» چه گفت؟