یک کارگردان تئاتر نسبت به رعایت نشدن مفاد فراخوان جشنواره سراسری تئاتر رضوی اعتراض کرد.

 

سایت خبری تئاتر به نقل از ایسنا: اکبر قهرمانی گفت: دهمین جشنواره تئاتر رضوی تابستان امسال در شهرستان بروجرد استان خراسان شمالی برگزار می‌شود و برای آن 33 متن نمایشی برای راهیابی به بخش مسابقه انتخاب شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه برای حضور در این جشنواره از او دعوت به عمل آمده است، گفت: برای شرکت در بخش مسابقه متنی را فرستادم که مورد پذیرش قرار نگرفت. این در حالی است که من دعوت به حضور شده بودم و جای سوال است که چطور متن اوریجینال من(طبق تاکید فراخوان) انتخاب نشد، اما آثار تکراری پذیرفته شدند.

قهرمانی در این‌باره توضیح داد: در فراخوان جشنواره دو بخش مسابقه صحنه‌ای و ویژه در نظر گرفته شده است که بخش ویژه به پنج اثر برگزیده از ادوار گذشته مربوط می‌شود و برای بازتولید آن‌ها تا سقف 15 میلیون تومان کمک هزینه داده می‌شود.

او باتاکید بر اینکه طبق اعلام فراخوان،‌ در بخش مسابقه جشنواره باید نمایشنامه‌های اورجینال حضور داشته باشند که تا به حال در هیچ جشنواره‌ای شرکت نکرده و اجرای عمومی هم نداشته‌اند‌، گفت: متاسفانه در بخش مسابقه پنج نمایش تکراری انتخاب شده که سه مورد آن‌ها در دوره هفتم جشنواره رضوی حضور داشته‌اند. این نمایش‌ها شامل «حکایت دختری که خاتون غربی را دید»،«بیداری در خواب هزار من» و «آگراندیسمان» است.

این کارگردان با بیان اینکه پیش از این خودش در همین جشنواره نمایش «آگراندیسمان» را به صحنه برده است،‌ افزود: برای این موضوع که خلاف موارد ذکر شده در فراخوان است، با دبیرخانه جشنواره تماس گرفتم اما جواب قانع‌کننده‌ای نگرفتم.

قهرمانی همچنین یادآور شد، نمایش «آگراندیسمان» در تهران به اجرای عمومی رسیده است که حتی به دلیل حضور اصغر بیچاره در آن مورد تجلیل هم قرار گرفت.

 دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی 25 الی 29 مرداد ماه در استان خراسان شمالی(بجنورد) به دبیری حسین ثابت قدم وحید برگزار می‌شود.

 

 

اخبار تئاتر:

تخفیف گروهی برای تماشای «نمایش هیچ کس نبود بیدارمان کند»

راه اندازی سیستم سرمایشی پلاتوهای اداره تئاتر

لیلی رشیدی: نمی دانم کارگردان می‌مانم یا نه

توضیح مدیر تماشاخانه باران درباره فشردگی اجراها

«پرده سوم، صحنه چهارم» در سنگاپور روی صحنه رفت

"مدیر امور اجرایی و روابط عمومی" تماشاخانه سنگلج منصوب شد

آخرین تمرین‌های «تخلف ميزانسنيك سهراب»

آغاز پیش‌فروش تخفیف‌دار نمایش «ستوانِ اینیشمور»

تعطیلی جلسات نمایشنامه خوانی در چایخانه اداره تئاتر

رضا مولایی: دیرآمدم اما زود رسیدم

«در بار انداز» آماده اجرا می شود

معجونی در نشست «ستوان آینیشمور» چه گفت؟