تینو صالحی با اشاره به اجرای نمایش «وُو» از ۲۱ تیر در تالار حافظ، عنوان کرد به دلیل بی قانونی که امسال در جشنواره آیینی سنتی رخ داده از شرکت در جشنواره انصراف می دهد.

 

سایت خبری تئاتر به نقل از مهر: تینو صالحی بازیگر و کارگردان تئاتر درباره اجرای نمایش «وُو» در تالار حافظ  گفت: قرار است نمایش «وُو» (WoW) را از ۲۱ تیرماه در تالار حافظ به صحنه ببرم. این اثر نمایشی در جشنواره سی و سوم تئاتر فجر نیز در همین تالار نمایشی به صحنه رفت. چون این نمایش به دلیل شرایط اجرایی ویژه ای که دارد کلا برای اجرا در تالار حافظ طراحی شده است و من به جز این سالن در جای دیگری نمی توانستم کار را به اجرای عمومی ببرم.

وی درباره نام نمایش توضیح داد: این نمایش درباره زن کرد زبانی است که در خارج از کشور زندگی می کند و به دلیل اینکه شناختی نسبت به زبان آن کشور ندارد با مشکلاتی برای ارتباط برقرار کردن روبرو می شود. این زن مجبور بوده به دلایلی از کشورش فرار کند و در کشور غریب مورد سوءاستفاده اطرافیان قرار می گیرد و تا مرز نابودی می رود. در این نمایش از کشور خاصی نام برده نمی شود چون مشکل زبان و برقراری ارتباط می تواند در هر کشوری رخ دهد. «وُو»(wow) مخفف world of woman به معنی دنیای زنان ها است.

صالحی متذکر شد: شیوه اجرایی که در این کار مدنظر قرار گرفته است برای مخاطبان تازه و جالب خواهد بود به این مفهوم که جایگاه تماشاگران در این نمایش جا به جا شده و نمایش نیز در همه جای سالن اجرا می شود و البته تماشاگران هم در همه جای سالن حضور دارند. در حقیقت بازیگران و مخاطبان این نمایش در جایگاه تعریف شده ای که معمولا در تئاتر برایشان در نظر گرفته می شود، جای نمی گیرند.

وی درباره دیگر فعالیت هایش یادآور شد: قرار بود نمایشی به نام «ایرلند نباید جای بدی هم باشه» به کارگردانی فواد خراباتی را در فرهنگسرای ارسباران به صحنه ببریم که اجرای آن نمایش به دلیل برخی حواشی و اتفاقاتی که رخ داد لغو شد. در حال حاضر مشغول تمرین نمایش «نبش قبر» به کارگردانی سید علی موسویان هستم که برای حضور در جشنواره آیینی سنتی آماده می شود.

بازیگر نمایش «قصه ظهر جمعه» درباره انصرافش از جشنواره آیینی  سنتی در مقام کارگردان توضیح داد: قرار بود نمایش «معشوقه من مرده است» نوشته ابراهیم پشت کوهی را برای حضور در جشنواره آماده کنم اما متاسفانه به دلیل مسالی که رخ داده از حضور در جشنواره انصراف خواهم داد. در این دوره شاهد تمرین و آماده سازی نمایش هایی هستیم که بدون اینکه متنشان در مرحله انتخاب متون پذیرفته شده باشد مشغول کار هستند. حتی برخی از این گروه ها اصلا متنی به جشنواره ارائه نداده اند اما با هماهنگی با ستاد جشنواره مشغول تمرین هستند. علاوه بر ۶۰ نمایشنامه ای که در مرحله اول پذیرفته شده اند ۱۰ گروه نیز به همین شیوه در حال تمرین هستند.

کارگردان «مم و زین» در پایان صحبت هایش اضافه کرد: به نشانه اعتراض به چنین وضعیتی، امسال به عنوان کارگردان در جشنواره شرکت نخواهم کرد. من یکی از پرسابقه ترین افرادی هستم که ۶ دوره است در جشنواره آیینی سنتی شرکت می کند اما امسال با تمام احترامی که برای آقای فتحعلی بیگی دبیر جشنواره قایل هستم، حاضر نیستم در این شرایط نابرابر در جشنواره حضور داشته باشم.

نمایش «وُو» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی تینو صالحی با حضور بازیگرانی چون الهه شه‌پرست، دایانا فتحی، علی موسویان، علیرضا مهران، محمدرضا سجادیان، سارا محمدبیگی، لیلی شجاعی، مارال عظیمی، بهار زندی، راحله بدیعی، آزاده مشعشعی و مریم نازپرور از ۲۱ تیرماه در تالار حافظ روی صحنه می‌رود.

 

اخبار تئاتر:

تخفیف گروهی برای تماشای «نمایش هیچ کس نبود بیدارمان کند»

راه اندازی سیستم سرمایشی پلاتوهای اداره تئاتر

لیلی رشیدی: نمی دانم کارگردان می‌مانم یا نه

توضیح مدیر تماشاخانه باران درباره فشردگی اجراها

«پرده سوم، صحنه چهارم» در سنگاپور روی صحنه رفت

"مدیر امور اجرایی و روابط عمومی" تماشاخانه سنگلج منصوب شد

آخرین تمرین‌های «تخلف ميزانسنيك سهراب»

آغاز پیش‌فروش تخفیف‌دار نمایش «ستوانِ اینیشمور»

تعطیلی جلسات نمایشنامه خوانی در چایخانه اداره تئاتر

رضا مولایی: دیرآمدم اما زود رسیدم

«در بار انداز» آماده اجرا می شود

معجونی در نشست «ستوان آینیشمور» چه گفت؟