پرفورمنس «خارش - هنر مقصود» به اجراگردانی امیر صادقی كنجانی و با بازی سحر دولت‌شاهی، حسن پورشیرازی، محسن رستگار و الهه بخشی در روزهای ۲۷ و ۲۸ و ۲۹ خردادماه اجرا می شود.

 

سایت خبری تئاتر: پرفورمنس «خارش - هنر مقصود» به نویسندگی، ایده‌پردازی و اجراگردانی امیر صادقی كنجانی و با بازی سحر دولت‌شاهی، حسن پورشیرازی، محسن رستگار و الهه بخشی، در روزهای ۲۷ و ۲۸ و ۲۹ خردادماه، در پلت‌فرم داربست (گالری محسن) اجرا می‌شود. 

این اجرای چندوجهی كه با همكاری دانشگاه والت‌دیزنی و گالری محسن صورت می‌پذیرد، شامل طراحی بخش‌های نمایشی و اجرای موسیقی توسط گروه زهی و چند تکنواز (سولیست) خواهد بود.

رهبر ارکستر و آهنگساز این پرفورمنس امیر صادقی کنجانی است و جمعی از نوازنده‌های موسیقی كلاسیک كشورمان، از جمله یاسمن کیمیاوی (ابوا)، گلنار شعاری (کلارینت)، پندار پارسی (ویلن)، علی آقاجانی (ویلنسل)، دینا کهنی (فرنچ هورن) و آیدا موسوی (ترومپت) به عنوان سولیست او را همراهی می‌كنند.

كنجانی در باره این اجرا می‌گوید: پس از سه‌ سال تحقیق و تجربه این بار با معماری آغاز کردیم و عزیمت یک تفکر به تفکری دیگر پایه و متن اثر قرار گرفت. هنر معماری در لحظه لحظه این اجرا مورد توجه قرار گرفته است و در واقع حتی موسیقی‌ِ اثر از معماری اصوات شکل می‌گیرد. اجرای خارش پرفورمنسی است که سعی‌ دارد از پایانه‌های عصبی و حسی چندگانه انسان به‌صورتی‌ متفاوت استفاده کند. در واقع شما از طریق دیدن می‌شنوید و از طریق شنیدن تجسم خواهید کرد.

وی همچنین به اهمیت و نقش پررنگ «دیوار ششم» در این پرفورمنس اشاره می‌كند.

روابط عمومی این پرفورمنس که خبر را در اختیار رسانه ها قرار داده، نوشته است: دیوار ششم دیوار جدیدی است که در هنر پرفورمنس توسط خود کنجانی در دانشگاه والت دیزنی مطرح و ثبت شده است. به این ترتیب كه در تعاریف هنر اجرا، دیوار چهارم دیوار بین مخاطب و اجراکننده است که سال‌ها پیش مطرح و تلاش‌های زیادی جهت شکسته شدنش انجام شد و دیوار پنجم دیوار بین اجراکننده و منتقدان است.

كنجانی در این رابطه می‌گوید: دیوار ششم به سایه‌ها و عدم انطباق صدا با منبع آن توجه دارد. در واقع گاهی سایه‌ صدا مهم‌تر از خود منبع آن خواهد بود و یا صدای واقعی‌ بازیگر - اجراكننده «سایه» صدای شنیده شده خواهد شد كه در این پرفورمنس به این موضوع اهمیت زیادی داده شده است.

امیر صادقی كنجانی، پیانیست، آهنگساز و ایده‌پرداز، فارغ‌التحصیل آهنگسازی و رهبری ارکستر از کنسرواتوار ترینیتی لندن در زمینه موسیقی معاصر است. او تا به حال دو آلبوم با عنوان «اشعار ژاک پرور» (با صدای احمد شاملو) و «استعاره‌ای تا ابدیت» منتشر كرده و به‌عنوان آهنگساز برگزیده در بیست‌ و‌ چهارمین دوره جشنواره موسیقی فجر برای ساخت «راپسودی ایرانی» انتخاب شده است.

او پیشتر نیز پرفورمنس «ذهن شیشه‌ای» با بازی پگاه آهنگرانی و ستاره پسیانی و همراهی هشت نوازنده فلوت را در ایران اجرا كرده است.

در این اجرا عرشیا والی به‌عنوان نوازنده پرکاشن و سازهای کوبه‌ای و پیمان ابوالحسنی، برهان همتی، طناز اسدالله، سهراب ملک زاده، امیر پاشا فاطمی، مهرناز زند رحیمی، غفار بجوی، مجید حاتمی و وحید حاج میری، به‌عنوان نوازندگان اركستر زهی حضور خواهند داشت.

 

اخبار تئاتر:

تخفیف گروهی برای تماشای «نمایش هیچ کس نبود بیدارمان کند»

راه اندازی سیستم سرمایشی پلاتوهای اداره تئاتر

لیلی رشیدی: نمی دانم کارگردان می‌مانم یا نه

توضیح مدیر تماشاخانه باران درباره فشردگی اجراها

«پرده سوم، صحنه چهارم» در سنگاپور روی صحنه رفت

"مدیر امور اجرایی و روابط عمومی" تماشاخانه سنگلج منصوب شد

آخرین تمرین‌های «تخلف ميزانسنيك سهراب»

آغاز پیش‌فروش تخفیف‌دار نمایش «ستوانِ اینیشمور»

تعطیلی جلسات نمایشنامه خوانی در چایخانه اداره تئاتر

رضا مولایی: دیرآمدم اما زود رسیدم

«در بار انداز» آماده اجرا می شود

معجونی در نشست «ستوان آینیشمور» چه گفت؟