یکی از مجموعه‌های قدیمی و نمادین دنیای انیمه به ½Ranma مربوط می‌شود که به تازگی ساخت اثری جدید از آن برای طرفدارانش رونمایی شده است.
چارسو پرس: اگر از مخاطبین و طرفداران قدیمی دنیای انیمه باشید، قطعاً با مجموعه ½Ranma آشنایی خواهید داشت که اقتباسی از مانگای مشهور و اکشن و رزمی رومیکو تاکاهاشی بوده و بین سال‌های ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۲ میلادی به پخش در آمده است. انیمه‌ای جذاب و تماشایی که منبع الهام آثار متعددی پس از خود بوده و حال با گسترش محبوبیت این مدیوم، تیم سازندگانش تصمیم به بازسازی آن در قامت اثری کاملاً جدید گرفته‌اند.

خبر ساخت این انیمه جدید به صورت غیرمنتظره در هنگام پخش قسمت نهایی Urusei Yatsura اعلام شد و خود شخص رومیکو تاکاهاشی به عنوان خالق این مجموعه بر تولیدش نظارت مستقیم خواهد داشت تا انیمه‌ی وفادار به منبع برای طرفداران به ارمغان آورده شود.

این مجموعه روایت‌گر زندگی پرفراز و نشیب شخصیتی به نام رانما سائوتومه می‌باشد که تحت یک طلسم قرار گرفته و زمانی که آب سرد با او تماس داشته باشد، به دختر تبدیل شده و زمانی که با آب گرم تماس داشته باشد، تجسمی از یک پسر را پدید می‌آورد. طلسمی که زندگی او را با چالش‌های سخت و طاقت‌فرسایی روبرو کرده و برای رهایی از آن با اتفاقات مختلفی دست و پنجه نرم می‌کند.

در حال حاضر تاریخ پخشی برای انیمه جدید و بازسازی شده ½Ranma برنامه ریزی نشده است.