کارگردان نمایش «چیستا» با اشاره به مطرح شدن مضامینی همچون معضل اعتیاد جوانان و قاچاق اعضا بدن در این اثر نمایشی عنوان کرد این نمایش از یک دنیای طنز به تراژدی ختم می شود.

 

سایت خبری تئاتر: امید نمازی شیرازی کارگردان نمایش «چیستا» درباره روی صحنه بردن این اثر نمایشی  گفت: نمایش «چیستا» از پنجشنبه ۲۸ خردادماه اجرای خود را در مرکز آفرینش های منشور هنر آغاز کرده است. این نمایش مضمونی اجتماعی دارد و مضامین مختلفی از جمله مصرف مواد مخدر و اعتیاد در جوانان، قاچاق اعضای بدن و برخی دیگر از مسائل اجتماعی را مطرح می سازد.

وی درباره داستان نمایش گفت: این نمایش درباره دختری به نام «چیستا» است که در اثر مصرف مواد مخدر در یک مهمانی اوردوز کرده و نیاز به پیوند قلب پیدا می کند. اطرافیان چیستا در صدد هستند از راه های مختلف برای او یک قلب پیدا کنند. در این نمایش تلاش شده نقاط تاریکی که کمتر در جامعه به آنها بها داده می شود، مورد توجه قرار گیرد. در حقیقت افراد مختلفی در این اثر نمایشی مشکلات اجتماعی شان را در محیطی شبیه به دادگاه مطرح می کنند.

این کارگردان در پایان یادآور شد: «چیستا» نمایشی رئالیستی است و طراحی صحنه نیز به شیوه واقع گرایانه ای صورت گرفته است. البته در این اجرا مکان های مختلفی بازسازی می شوند و نمایش از یک فضای شاد و و مدرن آغاز شده و در نهایت به محیطی سنتی و غمگین می رسد. رنگ ها نیز به همین شکل از شاد شروع و به تیره ختم می شوند در حقیقت همه عناصر این نمایش از طنز به تراژدی می رسند.

نمایش «چیستا» به نویسندگی و کارگردانی امید نمازی شیرازی از ۲۸ خرداد تا ۱۵ تیرماه هر روز به غیر از شنبه‌ها ساعت ۱۹ در مرکز آفرینش منشور هنر به صحنه می‌رود.

مقداد اسلامی، رویا سلامت، محمدحسین محمدی، شهره عادل و محدثه سیفی به عنوان بازیگر در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

 

اخبار تئاتر:

تخفیف گروهی برای تماشای «نمایش هیچ کس نبود بیدارمان کند»

راه اندازی سیستم سرمایشی پلاتوهای اداره تئاتر

لیلی رشیدی: نمی دانم کارگردان می‌مانم یا نه

توضیح مدیر تماشاخانه باران درباره فشردگی اجراها

«پرده سوم، صحنه چهارم» در سنگاپور روی صحنه رفت

"مدیر امور اجرایی و روابط عمومی" تماشاخانه سنگلج منصوب شد

آخرین تمرین‌های «تخلف ميزانسنيك سهراب»

آغاز پیش‌فروش تخفیف‌دار نمایش «ستوانِ اینیشمور»

تعطیلی جلسات نمایشنامه خوانی در چایخانه اداره تئاتر

رضا مولایی: دیرآمدم اما زود رسیدم

«در بار انداز» آماده اجرا می شود

معجونی در نشست «ستوان آینیشمور» چه گفت؟