اولین جشنواره نمایش‌نامه‌خوانی تالار محراب به همت ارشاد استان تهران و دبیری سیروس همتی، برگزار می‌شود.

 

سایت خبری تئاتر: سیروس همتی، نویسنده و کارگردان تئاتر در رابطه با حضورش درجشنواره طلوع خرداد گفت: در این جشنواره به عنوان بازبین با جشنواره همکاری کردم، به هر حال این جشنواره نوپاست و سومین سال خودش را سپری کرد. اما یکی از مشکلاتی که جشنواره داشت مراسم اختتامیه آن بود که متاسفانه تمام بخش‌ها با هم برگزار شد و طبق معمول تئاتر آخرین بخش بود، اتفاقی که هم اختتامیه را طولانی کرد و هم هنرمندان شریف تئاتر را آزار داد. پیشنهاد می‌کنم در دوره‌های بعدی این اختتامیه مجزا باشد و البته کیفیت آثار نیز بالاتر برود.

جشنواره طلوع خرداد باید در دوره‌های بعد کیفیت خودش را بالاتر ببرد

وی تصریح کرد: جشنواره طلوع خرداد نوپاست، اما عنوان ملی را با خود یدک می‌کشد، پس نیاز است ضمن توجه به کیفیت آثار، از این پس فراخوان جشنواره به موقع منتشر شود، کمک هزینه‌ها بالا برود و موضوعات جشنواه تنوع بیشتری داشته باشد، با این روند می‌تواند امیدوار به رشد کیفی جشنواره بود.

جشنواره نمایش‌نامه‌خوانی تالار محراب برگزار می‌شود

همتی در ادامه از برگزاری اولین جشنواره نمایش‌نامه‌خوانی تالار محراب به همت ارشاد استان تهران خبر داد و گفت: پیشنهاد برگزاری این جشنواره را به معاون هنری اداره کل ارشاد استان تهران داده‌ام و قرار است در اولین فرصتت این جشنواره با دبیر بنده برگزار شود. در حال حاضر این جشنواره نیازمند حمایت‌های مالی و معنوی ارشاد است و بزودی فراخوان آن منتشر می‌شود.

به دنبال حمایت برای نمایش‌نامه‌خوانی اثری در مورد بمباران شیمایی سردشت هستم

این نمایش‌نامه‌نویس با اشاره به انتشار سه نمایش‌نامه از خود اظهار داشت: نمایش‌نامه‌های «ریحانه»، «کلارینت» و «دختر شاه ختن» قرار است توسط انتشارات نیستان وارد بازار نشر شود.

همتی در رابطه با نمایش‌نامه «کلارینت» افزود: هفته اول تیر ماه، مصادف است با بمباران شیمیایی سردشت، این نمایش‌نمایشنامه‌ نیز در این رابطه نوشته شده است، امیدوارم بتوانم این اثر را در هفته جاری باحمایت معنوی افراد دغدغه‌مند نمایش‌نامه‌خوانی کنم.

اعضای شورای هنری تئاتر شهر اظهار نظر یا مصاحبه نکنند

بازیگر برگزیده جشنواره تئاتر فجر در مورد اجرای عموم نمایش «بوقلمون» نیز اظهار داشت: چندی پیش برای درخواست مجدد اجرای دو نمایش «الهه» و «فولاد هرگز زنگ نمی‌زند» خدمت مدیر تئاتر شهر بودم که البته دوباره برای این دو نمایش اجرا شده در تئاتر فجر سی‌ویکم هیچ اتفاقی رخ نداد. در رابطه نمایش «بوقلمون» هم پرسیدم که هیچگونه انعطافی نبود.

وی تصریح کرد: اصلا نگران نیستم، این نیز بگذرد، اما متاسفانه برخی اعضای شورای هنری تئاتر شهر که تاکنون هیچ کار عملی از آن‌ها ندیده‌ایم اظهار نظرهایی می‌کنند که زیاد خوب نیست و آنچه می‌گویند خلاف واقع است. دوستان می‌گویند برنامه‌های آن‌ها در حد جهانی است و حرف‌هایی از این دست که باید بگویم حرف نسنجیده و بی‌ربطی است. همواره سنگ بزرگ علامت نزدن است و بنده منتظر هستم ببینم که خروجی این شورا چه خواهد بود. البته باید بگویم اگر قرار باشد اتفاقی هم رخ دهد باعث خوشحالی است چراکه من نیز تئاتری‌ام و نگرلان آینده آن، به هر حال در شرایط فعلی پیشنهاد می‌کنم اعضای شورای هنری تئاتر شهر اظهار نظر یا مصاحبه نکنند.

اخبار مرتبط:

«در اعماق» به نفع هنرمندان بیمار به روی صحنه می رود

اجرای نمایش "سنجاب های شنگول و منگول" برای هنرمندان و خبرنگاران

برپایی دوره دوم کارگاه‌ کمدی خلاق توسط کوروش نریمانی

اجرای آیین‌های سنتی ماه رمضان در برج میلاد

برنامه‌های اداره کل هنرهای نمایشی برای ماه مبارک رمضان

«هاکلبری فین» تمدید شد

تئاتر باران جشن خصوصی تئاتر برپا می‌کند

رحمت امینی «جیجک علیشاه» را در سنگلج اجرا می‌کند

اجرای پرفورمنس «خارش - هنر مقصود» در گالری محسن