پیام دهکردی در دومین تجربه کارگردانی خود نمایش «هیچ کس نبود بیدارمان کند» را در تماشاخانه باران روی صحنه دارد.

 

به گزارش سایت خبری تئاتر: پیام دهکردی درخصوص روندشکل گیری و تمرینات این کار گفت: یک سال پیش به همراه آقای یاراحمدی نویسنده  متن نمایش سفرپرمکاشفه  خودرا آغاز کردیم و تمرینات به شکل رسمی تراز اواخر فروردین به صورت کاملا فشرده آغاز شد.

پیام دهکردی انتخاب بازیگران نمایش خود را ترکیبی از دو نسل حرفه ای و نام آشنای دنیای بازیگری و جوانان تازه کار و جویای نام میداند، وی همچنین اضافه کرد: هرگاه بخواهم نمایشی را درجایگاه کارگردان روی صحنه داشته باشم دوست دارم حتما درگروه جوانانی باشند جویای نام و بی شک از شاگردان مستعد خود استفاده خواهم کرد کمااینکه دراین کار نیز چنین است.

وی همچنین قصه نمایش خود را اینچنین شرح داد: داستان نمایش" هیچکس نبود بیدارمان کند" روایت خانواده ایست که درسال هزار وسیصد وسی ودو در خانه ای ییلاقی در روستای خود دراستان لرستان گردهم جمع شده اند تا مراسم سالگرد درگذشت شوهراول خانم خانه را که سالها پیش فوت کرده است برگزار کنند که خود اتفاقاتی را درپی دارد.

پیام دهکردی علت انتخاب تماشاخانه باران را نیازنمایش خود به سالنی دانست که تماشاگر درتنگاتنگ ماجرای نمایش قرارگیرد و اصالت مجلسی داشته باشد اما به دلایلی این امکان فراهم نشده است و به دلیل بازسازی شدن تئاتر شهر وعدم امکان استفاده ازآنجا وی پس از بازدید از تماشاخانه باران، این تماشاخانه را برای اجرای نمایش خودانتخاب کرده است .

این بازیگر تئاتر در ادامه درخصوص وجود اسپانسرمالی برای اجرای این نمایش افزود: ما سه اسپانسر بسیار قدرتمند برای به صحنه بردن نمایش خود داشته ایم، اولین اسپانسر ما خداوند بعد همت و همدلی دوستان و وجود عشق در گروه و درآخرهم صبردلسوزانه  خانواده ی اعضای گروه بوده است که حمایت بی دریغی از ماداشته اند.

وی درباره طراحی صحنه ی نمایش "هیچکس نبودبیدارمان کند" اظهار داشت: معمولا زمانی که کاری را آغاز میکنم دوست دارم تمام اعضای گروه استقلال فکری و خلاقیت خود را داشته باشند اتفاقی که در خصوص متن‌نمایش هم افتاد و نتایج درخشانی برایمان داشت درمورد طراحی صحنه کارنیزچنین بود، من رضامهدیزاده، طراح کار را پیشتر می‌شناختم وپس از گفتمان درباره  جهان بینی مان نسبت به متن نمایش و طرح ها وایده های خلاقانه ی ایشان طراحی صحنه کار شکل گرفت، طرحی که هم با متن هم سو و هم خوان بود و هم با نگاه من به عنوان کارگردان نمایش.

لازم به ذکر است  بازیگران این نمایش  فریبا متخصص، الهام پاوه نژاد،، رضا مولایی ،پیام دهکردی، خاطره حاتمی، محمدرضا علی اکبری، عارفه لک ،نیکی نصیریان ،نیلوفر دربندی وآماندا موسوی هستند .

 

اخبار مرتبط:

«در اعماق» به نفع هنرمندان بیمار به روی صحنه می رود

اجرای نمایش "سنجاب های شنگول و منگول" برای هنرمندان و خبرنگاران

برپایی دوره دوم کارگاه‌ کمدی خلاق توسط کوروش نریمانی

اجرای آیین‌های سنتی ماه رمضان در برج میلاد

برنامه‌های اداره کل هنرهای نمایشی برای ماه مبارک رمضان

«هاکلبری فین» تمدید شد

تئاتر باران جشن خصوصی تئاتر برپا می‌کند

رحمت امینی «جیجک علیشاه» را در سنگلج اجرا می‌کند

اجرای پرفورمنس «خارش - هنر مقصود» در گالری محسن