دبیر بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با اعلام اینکه بخش بین‌الملل جشنواره امسال با حضور بیشتر شرکت‌کنندگان مواجه بوده، گفت: برای اولین بار تندیس و اثر برگزیده بخش خردسال از طریق نظرسنجی کودکان معرفی می‌شود

پایگاه خبری تئاتر: «شهرام کرمی» دبیر بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در گفت‌وگو با خبرنگار تئاتر فارس، اظهار داشت: در این دوره توجه ویژه‌ای به بخش بین‌الملل شده است به طوری که همیشه در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان 5 یا 6 گروه خارجی حضور داشته‌اند اما در این دوره 9 گروه با آثار خود حضور دارند.

وی ادامه داد: دلیل پر رنگ بودن بخش بین‌المللی بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان این است که گروه‌های خارجی از سال پیش می‌دانستند که در ایران اجرا دارد و این امر حاصل یک سال برنامه‌ریزی و ارتباط ما با جشنواره‌های مختلف بین‌المللی بود. من در سال گذشته سفرهایی را به جشنواره‌های مختلف داشتم که فرآیند آنها در این دوره نمایان شده است.

کرمی با اشاره به اینکه رویکرد بخش بین‌الملل به نمایش‌های ویژه خردسالان است، گفت: استقبال از نمایش‌های خارجی بسیار قابل توجه بوده و اجرای امروز نمایش مشترک ایران و ایتالیا به کارگردانی آرش عباسی بسیار حیرت‌انگیز بود.

دبیر بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در ادامه تصریح کرد: بعد از 20 دوره برگزاری این جشنواره باید از آن انتظار کیفیت را داشت و خوشبختانه امروز آثار شرکت‌کننده در این جشنواره از کیفیت لازم برخوردار هستند.

وی درباره آغاز رسمی بخش خردسال در این جشنواره نیز گفت: بخش خردسال رسما از دیروز آغاز به کار کرد و گروه‌های شرکت‌کننده در مکان‌های غیر رسمی همچون مهدکودک‌ها اجرا رفتند. چون برای اولین بار بود که این اتفاق شکل می‌گرفت، تصور موفقیت را نداشتم، اما این بخش با موفقیت آغاز به کار کرد. که نیاز است برای دوره‌‌های آینده برنامه‌ریزی درستی برای آن صورت گیرد. همچنین قرار است تندیس و اثر برگزیده بخش خردسال از طریق نظرسنجی مربیان و کودکان مهدکودک‌ها معرفی شود.

دبیر بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با اشاره به استقبال بیش از حد مخاطبان از آثار این دوره همانند دوره‌های گذشته، گفت:‌ از روز گذشته بار دیگر با معضل ازدحام مواجه شدیم و بسیاری از تماشاگران پشت درب‌ها ماندند و جای تأسف دارد که اکثر آنها بچه‌ها هستند و به بچه‌ها نمی‌توان نه گفت.

کرمی در پایان به افتتاح تئاتر شهر همدان همزمان با اجرای نمایش آمونا از اسپانیا اشاره کرد و گفت: یکی از اتفاق‌های مثبت این جشنواره برای شهر همدان افتتاح این تئاتر شهر و سالن‌های دیگر بوده است که با توجه به افزایش شرکت‌کنندگان و مخاطبان این جشنواره نیاز است که امکانات سخت‌افزاری شهر همدان افزایش پیدا کند.