مجید سرسنگی با بیان تاسف از افت وضعیت تئاتر دانشگاهی ابراز امیدواری کرد که تئاتر دانشگاهی از فضای تقلید دوری کند به مسیر واقعی خود بازگردد.

 

سایت خبری تئاتر: مراسم افتتاح نمایش «اولئانا» به کارگردانی علی‌اکبر علیزاد در تماشاخانه ایرانشهر با حضور اساتید دانشگاه و مجید سرسنگی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، طبق روال همیشگی، مسعود فروتن با معرفی مختصری از نمایشنامه مشهور دیوید ممت، از علیزاد درخواست کرد تا صحبتی کوتاه با مهمانان و حضار داشته باشد. علیزاد با تشکر از همکاران و اساتید که سال‌ها با وی کار کرده‌اند و به وی آموزش داده‌اند، بخشی از رشد و آموزش خود را مرهون آقایان براهیمی و دانشور دانست. وی سپس با بیان این نکته شیرین بزرگمهر علاوه بر اینکه از حضور این مدرس دانشگاه در فضای دانشگاه هنر حمایت کرده است، او را حامی تشکیل گروه تئاتر 84 معرفی کرد و این دو دلیل را عامل اصلی دعوت از این استاد باسابقه تئاتر در نواختن زنگ افتتاح دانست.

این استاد دانشگاه در ادامه با تشکر از دکتر سرسنگی اذعان داشت: قرارا بود تارتوف را کار کنم که نشد و شنیدم شخص دیگری در حال کار کردن تارتوف است و شاید دو سال دیگر به سراغش بروم.

وی با اشاره به داوود دانشور از اینکه وی در کار تئاتر دچار مشکل است ابراز ناراحتی کرد و گفت: گویا امثال دانشور بازنشسته شده‌اند؛ لیکن باید فضا باز شود تا کار کنند چرا که بر گردن بسیاری حق دارند.

علیزاد با انتقاد از تجاری شدن تئاتر گفت: در هیچ کجای دنیا فروش تئاتر ملاک نیست، تئاتر جای تجارت نیست، تئاتری جای هنرمندان است و این ملاک نیست که نمایش شخصی شبی 30میلیون فروش دارد.

سپس فروتن از شیرین بزرگمهر دعوت کرد تا صحبتی داشته باشد. این استاد تئاتر در ابتدا کلام گفت: تنها دلیل آمدنم دیدن یک نمایش نیست؛ بلکه آمدم نمایشی از علیزاد را ببینم. علیزاد توضیح زیادی نمی‌خواهد چرا که توضیحات درباره علیزاد در کتاب‌ها و نمایشنامه‌ها و ترجمه‌هایش است و مهمتر باید آن را در دانشجویانش و تاثیرشان بر جامعه جستجو کرد.

در ادامه مراسم مجید سرسنگی با تبریک ایام رمضان و قبولی طاعات، درگذشت همسر مهدی رضاخانی را تسلیت گفت. وی سپس با تصریح قریحه والای علیزاد در امر تئاتر، او را معلم خوش‌آتیه در عرصه هنر نمایش معرفی کرد و او را از اساتید تئاتری خواند که بدون حاشیه و سروصدا کار می‌کنند. 

مدیر تماشاخانه ایرانشهر با بیان تاسف از افت وضعیت تئاتر دانشگاهی ابراز امیدواری کرد که تئاتر دانشگاهی از فضای تقلید دوری کند به مسیر واقعی خود بازگردد. وی در انتها از حضور دانشور و براهیمی در اجرای نمایش در تماشاخانه ایرانشهر استقبال کرد.

زنگ افتتاحیه این نمایش به دست شیرین بزرگمهر نواخته شد و در ادامه به همت مجموعه ایرانشهر و به علت تقارن اذان مغرب و مراسم، از حضار با افطاری مختصری پذیرایی شد.

نمایش «اولئانا» به کارگردانی علی اکبر علیزاد و براساس متن دیوید ممت هر روز ساعت 21 در سالن سمندریان مجموعه ایرانشهر واقع در خیابان موسوی، پارک هنرمندان روی صحنه می‌رود.

 

اخبار مرتبط:

مسائل خبرنگاری تئاتر می‌شود

نغمه ثمینی کارناوال «اعتراف» را در مکتب تهران برگزار می‌کند

برگزاری سومین دوره کارگاه‌های آموزشی در خانه عروسک

اجرای دو نمایش جدید در تماشاخانه استاد جمشید مشایخی

یک منتقد سینما بازیگر تئاتر شد

خوانش «هملت دبستانی» در مکتب تهران

اجرای نمایش«روایتی تازه از قصه ای کهن» در اداره تئاتر

افتتاح نمایش «اولئانا» با حضور شیرین بزرگمهر

«خانه نمایش دا» افتتاح می‌شود

اجرای نمایش «اهانت به تماشاگر» در تماشاخانه دراما

اپرای «خیام» پروژه جدید بهروز غریب پور

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران انتخاب شد

چه نمایش‌هایی در تهران روی صحنه است؟