محمدرضا خاکی گفت: در دوران بی‌فکر بودن تئاترها نمایش «هیچ کس نبود بیدارمان کند» نشانگر تفکر خاصی‌ است.

 

سایت خبری تئاتر: این فعال تئاتری که به تماشای نمایش «هیچ کس نبود بیدارمان کند» نشست، در رابطه با این نمایش مطرح کرد: نمایش‌هایی را که در این مدت می‌بینیم همه خلق الساعه هستند و برداشت یا دریافت از متونی هستند که اصل و بنیاد آن‌ها مشخص نیست. من بعد از مدتها نمایشی دیدم که در آن با مضمون وشخصیت‌پردازی آن احساس آشنایی کردم.

او تصریح کرد: به نظر من پیام دهکردی و محمد امیر یاراحمدی توانستند متنی را به وجود آورند که مشکلات رایج متون این روزهای تئاتر را ندارد. این متن دارای کلام و بافت خاص خود است که برای مخاطب قابل تامل است.

خاکی درباره استفاده از گویش محلی در این نمایش گفت: در بخش‌هایی از نمایش، کارگردان از یک لحن محلی استفاده کرده است، این استفاده بسیار به جا و مناسب بوده است، زیرا برخلاف نمایش‌های رایج تلاشی برای بردن نمایش به سمت یک نمایش فولکلور نشده است.

این استاد و مدرس دانشگاه ادامه داد: تئاتر ما در حال حاضر نیازمند یک دراماتورژی ایرانی است و باید متونی اجرا شود که با فضای فکری، ذهنی و اجتماعی مردم ما نزدیک باشد. تئاترهای این روزهای ما برداشتی شتاب‌زده از تصاویر فضای مجازی است و این امر مساله‌ایی هشداردهنده است، در صورتی که این تئاتر نشانگر تفکر خاصی‌ است و من از دیدن آن لذت بردم.

نمایش «هیچ کس نبود بیدارمان کند» به کارگردانی پیام دهکردی همزمان با فرا رسیدن لیالی قدر و سالروز شهادت حضرت علی (ع) از یک شنبه 14 تا جمعه 19 تیر ماه روی صحنه نمی‌رود.

 

اخبار مرتبط:

کوروش نریمانی: اجاره‌ای شدن سالن‌های دولتی باعث تأسف است

اجرای «تخلف میزانسنیک سهراب» در سالن استاد انتظامی

نمایش‌خانه‌ ایران‌شهر در شب‌های قدر اجرا نخواهد داشت

«ستوانِ آینیشمور» شنبه ۱۳ تیرماه هم اجرا می‌شود

مشاور اجرایی بنیاد رودکی در حوزه هنرهای نمایشی منصوب شد

«کوکوی کبوتران حرم» نقد و بررسی می‌شود

«تئاتر و تماشاگر» منتشر می‌شود

خودتان بودید که یا این فاجعه را رقم زدید یا در مقابلش سکوت اختیار کردید.

تناقض‌گویی مدیران در روند بازسازی تئاتر شهر