نمایش «مرده های بی کفن و دفن» نوشته ژان پل سارتر به عنوان اولین تجربه کارگردانی تئاتر منوچهر هادی شهریور ماه در فرهنگسرای نیاوران به صحنه خواهد رفت.

 

سایت خبری تئاتر: منوچهر هادی نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون قصد دارد نمایش «مرده های بی کفن و دفن» را در فرهنگسرای نیاوران به صحنه ببرد. این نمایشنامه از جمله آثار شناخته شده ژان پل سارتر به حساب می آید و هادی در اولین تجربه کارگردانی اش در تئاتر تصمیم گرفته این نمایش اگزیستانسیالیستی را اجرا کند.

حدود دو ماه است که تمرین های این اثر نمایشی آغاز شده است و در حال حاضر گروه در حال آماده سازی نمایش برای اجرا در نیمه شهریور ماه در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران هستند. 

یکتا ناصر، سینا رازانی و سیروس همتی از جمله بازیگرانی هستند که حضورشان در «مرده های بی کفن و دفن» قطعی شده است. تهیه کننده این اثر نمایشی مهدی محرابی، دراماتورژ مریم بهرامی و برنامه ریز آن عاطفه باقری هستند.

نمایشنامه «مرده‌های بی کفن و دفن» داستان گروهی از پارتیزان‌های فرانسوی در جنگ جهانی دوم را روایت می‌کند که در پی یک عملیات توسط پلیس دستگیر شده و مورد شکنجه و بازجویی قرار می‌گیرند تا سرکرده خود را به اصطلاح «لو» بدهند، اما آنها با تحمل شکنجه‌های سخت، اعتراف نمی‌کنند، چرا که اعتقاد دارند اگر کلامی از رییس و سرکرده خود بگویند، دچار شکستی با حقارت و خواری شده‌اند.

منوچهر هادی کارگردانی فیلم های سینمایی «یکی می خواد باهات حرف بزنه»، «قرنطینه»، «زندگی جای دیگری است»، «من سالوادور هستم» و مجموعه های تلویزیونی «خداحافظ بچه» و «خوب، بد، زشت» و ... است و اجرای نمایش «مرده های بی کفن و دفن» اولین تجربه تئاتری وی به حساب می آید.

ژان پل سارتر متفکر، فیلسوف اگزیستانسیالیست، رمان‌نویس، نمایشنامه‌نویس و منتقد فرانسوی است که «هستی و نیستی»، «سن عقل»، «تهوع»، «مرده های بی کفن و دفن»، «گوشه نشینان آلتونا»، «دست های آلوده»، «دیوار»، «مگس ها» و ... ار جمله آثار وی به شمار می روند.

 

اخبار مرتبط:

کوروش نریمانی: اجاره‌ای شدن سالن‌های دولتی باعث تأسف است

اجرای «تخلف میزانسنیک سهراب» در سالن استاد انتظامی

نمایش‌خانه‌ ایران‌شهر در شب‌های قدر اجرا نخواهد داشت

«ستوانِ آینیشمور» شنبه ۱۳ تیرماه هم اجرا می‌شود

مشاور اجرایی بنیاد رودکی در حوزه هنرهای نمایشی منصوب شد

«کوکوی کبوتران حرم» نقد و بررسی می‌شود

«تئاتر و تماشاگر» منتشر می‌شود

خودتان بودید که یا این فاجعه را رقم زدید یا در مقابلش سکوت اختیار کردید.

تناقض‌گویی مدیران در روند بازسازی تئاتر شهر