دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر گفت: خبر سفرم به آوینیون در حد یک شایعه است و صحت ندارد، اما قطعاً برای انتخاب و تماشای آثار بخش ملل سفرهایی را خواهیم داشت.

 

سایت خبری تئاتر از تسنیم: چندی است صحبت‌هایی مبنی بر سفر سعید اسدی،دبیر جشنواره بین‌المللی فجر به فرانسه و شرکت در جشنواره تئاتر آوینیون شنیده می‌شود. از همین رو در گفتگو با وی درباره این صحت این خبر پرس و جو شد.

سعید اسدی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است با گروهی به آونیون سفر کند گفت: این خبر صحت ندارد و در حد یک شایعه است. بنده برنامه‌ای برای سفر به آوینیون ندارم.

وی همچنین در ادامه درباره انتخاب آثار خارجی تایید کرد برای انتخاب و تماشای آثار بخش ملل قطعاً سفرهایی را خواهیم داشت؛ لیکن رفتن به آوینیون شایعه است. وی در ادامه گفت: در حال اقدامات مبنی بر سفر به جشنواره‌های خارجی هستیم؛ ولی نمی‌توانم بگویم به کدام جشنواره می‌رویم.

اسدی در پاسخ به این سوال که آثار خارجی به چه نحوی انتخاب خواهند شد، تصریح کرد: شبکه‌ای از دوستان در حال رصد آثار خارجی هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران درباره تعداد آثار انتخابی در این دوره از جشنواره تئاتر فجر تاکید داشت: تعداد آثار بستگی به نوع کارهایی دارد که انتخاب می‌کنیم. برخی تولیدات تئاتری بزرگ هستند و برخی کوچک. ما باید براساس مقتضیات فضا و مکان دست به انتخاب آثار بزنیم. در حال حاضر سقفی برای تعداد آثار تعیین نمی‌کنیم تا ببینیم مقدورات ما چه خواهد بود.

 

اخبار مرتبط:

جلسه نقد «کوکوی کبوتران حرم» برگزار شد

گزارش تصویری نمایش «یه دورهمى ساده با سیمین» کارگردان: مهشید بدرنیا

گزارش تصویری نمایش «فهرست» کارگردان: رضا ثروتی

فراخوان مراسم افتتاحیه جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان

بازدید وزیر ارشاد از روند بازسازی تئا‌ترشهر

اجرای یک تئاتر با 6500 نفر تماشاچی

اولین تجربه کارگردانی تئاتر منوچهر هادی در نیاوران اجرا می‌شود

پیش‌فروش بلیت نمایش «تخلف ميزانسنيک سهراب» آغاز شد

تجربه مشترک مهدی پاکدل و ایمان افشاریان در تئاتر

فرزاد امینی از «عشق سال های وبا» گفت

«ستوانِ اینیشمور» دو اجرایی شد

نظر محمدرضا خاکی درباره «هیچ کس نبود بیدارمان کند»

یادداشتی درباره خصوصی سازی در تئاتر/ به بار نشستن آزادسازیِ ویرانی