علی نرگس‌نژاد که این روزها نمایش «شانه کردن در آینه شکسته پنجاه پاره در باد» را روی صحنه دارد گفت: «این اثر نمایشی نگاه ویژه به مسائل خبرنگاران دارد. این نمایش موقعیت درام یک خبرنگار است که به دلایلی با کشمکش‌های درونی روبه‌رو می‌شود.»

 

سایت خبری تئاتر:‌ علی‌نرگس‌نژاد که نمایش «شانه کردن در آینه شکسته پنجاه پاره در باد» را در تالار انتظامی خانه هنرمندان به روی صحنه دارد، با اشاره به شکل‌گیری این اثر گفت: «این نمایش مونولوگی است که با حضور امیر پوریا منتقد اجرا می‌شود. البته یک بازیگر زن و صدای دو بازیگر دیگر در نمایش، بازیگر اصلی را همراهی می‌کند.»

او با بیان این‌که دوست داشتم در مورد خبرنگاران کاری انجام بدهم، ادامه داد: «این نمایش، موقعیت درام یک خبرنگار است که مجبور می‌شود خروسی را سر ببرد، اما با محذورات اخلاقی و کشمکش‌های درونی روبه‌رو می‌شود.»

نرگس‌نژاد در رابطه با شیوه اجرایی این نمایش عنوان کرد: «این اثر نیز همانند کارهای قبلی‌ام است و از شیوه اجرایی متفاوتی تبعیت نمی‌کند. اگر کسی کارهای قبلی من را دیده باشد، با شیوه اجرایی عجیبی روبه‌رو نخواهد شد.»

این کارگردان که آثاری چون «خانه سربی»، «جیره بندی پر خروس برای سوگواری»، «بادی که تو را خشک کرد مرا برد»، «دویدن با زخم کف پا» و ... را در کارنامه دارد، با اشاره به حضور امیر پوریا به عنوان بازیگر اظهار کرد: «یکی از اصلی‌ترین دلایل این مسأله آشنایی و دوستی میان ماست و این‌که شیوه کاری یکدیگر را می‌پسندیم. البته این قانون کلی نیست و تنها دوست داشتیم کاری را با هم انجام دهیم. در این میان تجربه آقای پوریا در تدریس بازیگری و روزنامه‌نگار و منتقد بودن نیز تاثیر داشت.»

نرگس‌نژاد درباره انتخاب بازیگران توضیح داد: «کارگردانی را از 15 سال قبل شروع کردم. جالب است در این میان دوستان به افرادی که اکنون در بدنه تئاتر حرفه‌ای فعالیت می‌کنند و در زمان آغاز فعالیت‌شان سابقه بازیگری نداشتند، توجه نمی‌کنند. بله، پژمان جمشیدی از جمله بازیگرانی بود که کارش را با من آغاز کرد، اکنون در بدنه تئاتر کار می‌کند. در این مدت به تمام بازخوردها با دیده احترام نگاه کردم، اما این به معنای تایید آن‌ها نیست. الویت اول در انتخاب بازیگر، تناسب شخصیت و دیدگاه آن نمایش نسبت به کاراکتر است.»

نمایش «شانه کردن در آینه شکسته پنجاه پاره در باد» نوشته و کار علی نرگس‌نژاد و با بازی امیر پوریا و نگین تبرا و صدا پیشگی روشنک گرامی و نیره رستگار، در نمایشخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران در حال اجراست.

این نمایش به مناسبت ایام لیالی قدر به مدت 1 هفته به روی صحنه نمی‌رود و ادامه اجراهای این نمایش از تاریخ 21 تیر، ساعت 21 است.

 

اخبار مرتبط:

جلسه نقد «کوکوی کبوتران حرم» برگزار شد

گزارش تصویری نمایش «یه دورهمى ساده با سیمین» کارگردان: مهشید بدرنیا

گزارش تصویری نمایش «فهرست» کارگردان: رضا ثروتی

فراخوان مراسم افتتاحیه جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان

بازدید وزیر ارشاد از روند بازسازی تئا‌ترشهر

اجرای یک تئاتر با 6500 نفر تماشاچی

اولین تجربه کارگردانی تئاتر منوچهر هادی در نیاوران اجرا می‌شود

پیش‌فروش بلیت نمایش «تخلف ميزانسنيک سهراب» آغاز شد

تجربه مشترک مهدی پاکدل و ایمان افشاریان در تئاتر

فرزاد امینی از «عشق سال های وبا» گفت

«ستوانِ اینیشمور» دو اجرایی شد

نظر محمدرضا خاکی درباره «هیچ کس نبود بیدارمان کند»

یادداشتی درباره خصوصی سازی در تئاتر/ به بار نشستن آزادسازیِ ویرانی