نمایش "عامدانه، عاشقانه، قاتلانه" به کارگردانی ساناز بیان در اجرای شب گذشته خود میزبان علی مرادخانی معاون هنری وزارت ارشاد بود که وی تاکید کرد نمایش‌هایی که دغدغه اجتماعی دارند باید مورد حمایت قرار گیرند.

پایگاه خبری تئاتر: علی مرادخانی بعد از اجرای نمایش  "عامدانه، عاشقانه، قاتلانه" گفت: این نوع نمایش‌ها تفاوت‌هایی با اجراهای معمول تئاتر دارد. مخاطب در این نوع آثار مستند در اولین نقطه با اصل موضوع روبرو می شود و همین امر باعث می شود که برخی از مخاطبان طاقت مواجهه مستقیم با مسائلی مثل قتل و جنایت و قصاص را نداشته باشند. 

وی افزود: طرح این نوع مسائل به شکلی صریح و مستقیم ممکن است مخاطب را از اثر دور کند چون معمولا تماشاگر تئاتر علاقمند است که به شکل لایه لایه با اثر برخورد کند نه اینکه بی واسطه وارد اصل موضوع شود. ما همیشه در تئاتر تلاش می کنیم که در دو سه لایه داستان را بیان کنیم. مخاطب نمایش‌هایی که انقدر صریح‌گویی دارند ممکن است کمتر طاقت دیدن چنین آثاری را داشته باشد.

مرادخانی با اشاره به لزوم حمایت از نمایش هایی که دغدغه اجتماعی دارند، عنوان کرد: اما در نهایت مخاطب با دیدن نمایش همذات‌پنداری می کند و ارتباطی که بین بازیگران و مخاطبان برقرار می شود در شکل‌گیری نگاه تماشاگران بسیار مثمرثمر است. آثاری از این دست مردم را نسبت به بروز چنین وقایعی در کشور مسئول می کند و نگاهی پداگوژیک دارد. نمایشی مثل "عامدانه، عاشقانه، قاتلانه" نسبت به مسائلی چون قتل و قصاص به مردم آموزش و هشدار می‌دهد بنابراین معتقدم باید از آثاری که دغدغه اجتماعی دارند، حمایت کرد. 

در این مراسم همچنین بهاره رهنما بازیگر این نمایش در سخنانی اعلام کرد که کتابش بعد از 6 ماه انتظار، با تلاش‌های علی مرادخانی توانسته مجوز انتشار بگیرد و در دولت جدید به چاپ برسد.

این اثر نمایشی در سه اپیزود جداگانه داستان سه زن را که مرتکب قتل شده اند از زبان خودشان بیان می کند.

نمایش "عامدانه، عاشقانه، قاتلانه" به کارگردانی ساناز بیان از چهارشنبه 17 مهر‌ماه ساعت 19:30 در تالار شمس موسسه اکو به صحنه رفته است. این نمایش را ساناز بیان نوشته و حمیدرضا آذرنگ مشاور کارگردان است. نسیم ادبی، فروغ قجابگلی، بهاره رهنما و سهیلا صالحی بازیگران این نمایش هستند.