به یاد سال ها فعالیت هنری حمید سمندریان چهره شناخته شده سینما، تئاتر و ترجمه دوشنبه ۲۲ تیر ساعت ۱۸ آیین یادبودی برای این هنرمند فقید با حضور چهره های هنری کشور در فرهنگسرای سرو برگزار می شود

 

سایت خبری تئاتر: اجرای این مراسم را سعید اسدی دبیر جشنواره تئاتر فجر امسال بر عهده خواهد داشت و قرار است از چند تن از شاگردان سمندریان از جمله جمال اجلالی، پرویز پورحسینی، میکائیل شهرستانی، محمودرضا رحیمی و ... نیز در این آیین تقدیر شود.

همچنین قرار است نمایشنامه «بازی استریندبرگ» نوشته فردریش دورنمات که از آثار ترجمه شده حمید سمندریان است در این مراسم اجراخوانی شود. این نمایشنامه را کوروش ساسانیان کارگردانی کرده و ایمان صفا، النا آهی و کوروش ساسانیان این نمایش را بازخوانی خواهند کرد.

علاقمندان برای حضور در این آیین یادبود می‌توانند به نشانی فرهنگسرای سرو واقع در خیابان ولی عصر (عج)، ضلع شمالی پارک ساعی، کوی ساعی یکم مراجعه کنند.

حمید سمندریان متولد ۹ اردیبهشت ماه ۱۳۱۰ در تهران، فعالیت نمایشی خود را از زمان تحصیل شروع کرد و تحصیلات خود را در آلمان ادامه داد و پس از اتمام تحصیلات و گذراندن دوره های تئاتر به صورت جدی و حرفه ای مشغول به کار شد.

سمندریان در نیمه نخست دهه ۷۰ نیز به پیشنهاد و دعوت دانشکده هنر و معماری دانشگاه تهران گروه نمایش این دانشکده را راه اندازی کرد و بعد از آن نیز با تاسیس کلاس های آزاد بازیگری و کارگردانی، دانش آموختگان زیادی را وارد عرصه حرفه ای هنر کرد.

این هنرمند ۲۲ تیرماه ۱۳۹۱ در سن ۸۱ سالگی در منزل خود درگذشت.

 

اخبار مرتبط:

زمان اجرای نمایش «کالیگولا»

دو خبر از جشنواره تئاتر رضوی

«هیچ کس نبود بیدارمان کند» شنبه در دو اجرا به روی صحنه می رود

رونمایی از اولین پوستر «فصل شکار بادبادک ها»

دوشنبه های نقد تئاتر از سر گرفته می شود

نمایش «سرود دوباره کلات» در تماشاخانه استاد مشایخی آغاز می‌شود

افتتاح نمایش «اندر هدایت نسل جوان» با حضور حسین پاکدل

«صدای آهسته برف» جایزه ویژه جشنواره لهستان را گرفت

خداحافظی محمدرضا فروتن از «عاشقانه های ناآرام»

برگزاری مسابقه عکاسی برای «فصل شکار بادبادک ها»