طبق نظر اداره کل هنرهای نمایشی و حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ۷۱ اثر نمایشی با مبلغ یک میلیارد و نود میلیون تومان در پنج ماه گذشته حمایت صورت گرفته است.

 

به گزارش سایت خبری تئاتر: ۷۱ اثر نمایشی در پنج ماه گذشته جمعا مورد حمایت مالی یک میلیارد و نود میلیون تومانی قرار گرفتند بر این اساس که از ابتدای سال جاری از ۳۴ اثر نمایشی که در تالارهای حرفه ای به صحنه رفته اند با مبلغی بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان حمایت مالی صورت گرفته است.

همچنین انجمن هنرهای نمایشی ایران با تمامی آثار معرفی شده از سوی مدیران تالارهای تحت پوشش اداره کل هنرهای نمایشی که تا پیش از آغاز سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به صحنه خواهند رفت و در جدول اجرایی تالارهای مربوطه قرار گرفته اند تا پایان شهریور ماه قرارداد حمایت از تولید منعقد خواهد کرد.

در اسفند ماه گذشته نیز ۵۹۰ میلیون تومان بابت باقی مانده مطالبات ۳۷ گروه نمایشی که آثارشان در سال ۹۳ در تالارهای تحت پوشش اداره کل هنرهای نمایشی اجرا شده بود، پرداخت شده است.

میزان حمایت از تمامی آثار نمایشی معرفی شده از سوی مدیران تالارهای تحت پوشش اداره کل هنرهای نمایشی که تا پیش از آغاز جشنواره بین المللی تئاتر فجر اجرا شود، حداکثر تا شهریور اعلام و نسبت به عقد قرارداد آنها توسط انجمن هنرهای نمایشی اقدام خواهد شد.

 

اخبار مرتبط:

زمان اجرای نمایش «کالیگولا»

دو خبر از جشنواره تئاتر رضوی

«هیچ کس نبود بیدارمان کند» شنبه در دو اجرا به روی صحنه می رود

رونمایی از اولین پوستر «فصل شکار بادبادک ها»

دوشنبه های نقد تئاتر از سر گرفته می شود

نمایش «سرود دوباره کلات» در تماشاخانه استاد مشایخی آغاز می‌شود

افتتاح نمایش «اندر هدایت نسل جوان» با حضور حسین پاکدل

«صدای آهسته برف» جایزه ویژه جشنواره لهستان را گرفت

خداحافظی محمدرضا فروتن از «عاشقانه های ناآرام»

برگزاری مسابقه عکاسی برای «فصل شکار بادبادک ها»