شامگاه شنبه ۲۰ تیرماه و با حضور چهره‌های مطرح تئاتر ایران، سالن تئاتر خصوصی «هما» که توسط گروه تئاتر «مونگو» به سرپرستی همایون غنی‌زاده احداث شده، افتتاح شد.

 

سایت خبری تئاتر:‌ قرار بود مراسم افتتاح سالن تئاتری خصوصی «هما» با حضور هما روستا بازیگر سینما و تئاتر ایران برگزار شود ولی این هنرمند به دلیل کسالت نتوانست در مراسم افتتاح این سالن تئاتری حضور پیدا کند.

همایون غنی‌زاده کارگردان تئاتر و سرپرست گروه تئاتر «مونگو» در بخشی از این مراسم ضمن تشکر از تمامی کسانی که طی ۸ ماه گذشته تلاش کردند تا این سالن تئاتری ساخته شود، ارادت خود به هما روستا و تأثیرگذاری‌اش در عرصه تئاتر ایران را دلیل نامگذاری این سالن تئاتر خصوصی ذکر کرد.

در ادامه مراسم افتتاح سالن تئاتر خصوصی «هما»، کیک این مراسم توسط هنرمندانی چون داود رشیدی، علی رفیعی، آرمان امید و پرویز پورحسینی بریده شد. 

سپس هنرمندان حاضر به بازدید از فضای داخلی سالن تئاتر «هما» پرداختند که عمق سالن، ارتفاع آن و سطح کیفی طراحی و ساخت سالن تئاتری «هما» توانست نظر هنرمندان و چهره‌های تئاتری حاضر در مراسم را جلب کند.

به گفته همایون غنی‌زاده، ساخت این سالن تئاتری هنوز به پایان نرسیده و ادامه دارد.

در این مراسم علی رفیعی، پروین امیرقلی، پرویز پورحسینی، لیلی گلستان، داود رشیدی، احترام برومند، آرمان امید، پیمان معادی، حسین پاکدل، عاطفه رضوی، ویشکا آسایش، مانی حقیقی، اصغر دشتی، رضا حداد، ساسان پیروز، رضا ثروتی، مهدی کوشکی، علی شمس، کیومرث افشار و اعضای گروه مونگو حضور داشتند. همچنین کاوه سمندریان به نمایندگی از مادرش دراین مراسم حضور یافت.

سالن «هما» که تجهیز و آماده‌سازی‌اش ۸ ماه به طول انجامیده، یک سالن بلک‌باکس با ظرفیت ۱۷۰ تماشاگر است و با اجرای نمایشی از گروه مونگو، به سالن‌های نمایشی پایتخت اضافه می‌شود.

این سالن در خیابان ولیعصر، ضلع شمالی پارک ساعی، کوچه ساعی اول، پلاک ۷ واقع شده است.

 

اخبار مرتبط:

زمان اجرای نمایش «کالیگولا»

دو خبر از جشنواره تئاتر رضوی

«هیچ کس نبود بیدارمان کند» شنبه در دو اجرا به روی صحنه می رود

رونمایی از اولین پوستر «فصل شکار بادبادک ها»

دوشنبه های نقد تئاتر از سر گرفته می شود

نمایش «سرود دوباره کلات» در تماشاخانه استاد مشایخی آغاز می‌شود

افتتاح نمایش «اندر هدایت نسل جوان» با حضور حسین پاکدل

«صدای آهسته برف» جایزه ویژه جشنواره لهستان را گرفت

خداحافظی محمدرضا فروتن از «عاشقانه های ناآرام»

برگزاری مسابقه عکاسی برای «فصل شکار بادبادک ها»