هنر نمایش آنقدر مهجور مانده و کسی حامی آن نیست که بازیگران تئا‌تر بر اساس علاقه‌ای که دارند در آن حضور می‌یابند و معتقدم اگر همین علاقه نبود، تئا‌تر فراموش می‌شد.

پایگاه خبری تئاتر: آناهیتا همتی که با ایفای نقش در نمایش «تعبیر یک رویا» به کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور میهمان مجموعه تئاترشهر است، درباره چگونگی حضور در این اثر گفت: وقتی کار‌ها سخت‌تر می‌شود انگار با خودم یک مبارزه شیرین را آغاز می‌کنم که این امر شاید در بازیگران دیگر هم وجود داشته باشد. به نظرم کار در تئا‌تر نیز همین‌طور است، وقتی نقشی را در یک نمایش می‌پذیرم، با همه انرژی شروع به کار می‌کنم.

وی ادامه داد: هر روز تمرین انجام می‌دهم و در تمریناتم خیلی چیزهای دیگر را کشف می‌کنم. نمایش «تعبیر یک رویا» توسط خود تقیانی‌پور نوشته و کارگردانی شده و علاوه بر موضوع نمایش، این موضوع نیز تاثیر زیادی در انتخابم داشت. آقای تقیانی‌پور افراد کاربلدی را کنار خود دارد، در این کار به یک زبان مشترک رسیدیم و من از نمایش‌نامه نیز بسیار خوشم آمد.

این هنرمند در ادامه اضافه کرد: در نمایشی که با آقای تقیانی‌پور بازی می‌کنم، در طول تمرینات بازی‌های فی‌البداهه زیادی توسط بازیگران صورت می‌گیرد و در طول همین تمرینات به نتیجه واحدی در نوع بازی رسیدیم. می‌خواهم مثالی بزنم، زمانی که با آقای عطاران در سریال «خانه به دوش» همکاری داشتم، ایشان نیز اینگونه بود در طول تمرینات و بازخوانی متن به یک بازی مشترک می‌رسیدیم و هنگام فیلمبرداری از آنچه در طول تمرینات تصویب کرده بودیم نباید نوع بازی دیگری صورت می‌گرفت در کار با تقیانی‌پور نیز اینگونه بود. این امر در تئا‌تر سخت‌تر است چرا که بازی در نمایش به صورت زنده است و هر بازی که در طول تمرین یک بازی مشخص تصویب می‌شد را در صحنه اجرا کردیم.

همتی همچنین با اشاره به کمبود امکانات و عدم حمایت در اجراهای عمومی یادآور شد: خوب است که بعد از بازی دستمزد خوبی دریافت کنیم اما این خیلی در تئا‌تر امکان پذیر نیست. هنر نمایش آنقدر مهجور مانده و کسی حامی آن نیست که بازیگران تئا‌تر بر اساس علاقه‌ای که دارند در آن حضور می‌یابند و معتقدم اگر همین علاقه نبود، تئا‌تر فراموش می‌شد.

وی در پایان اظهار دشات: همه تئاتری‌ها می‌دانند که نباید عرصه نمایش را خالی بگذارند و اگر عرصه خالی باشد دیگر تئاتری نخواهیم داشت، تمام هنرمندان تئاتری‌ با سماجت کار می‌کنند، حتی اگر کمترین دستمزد‌ را بگیرند.