چند رسانه از وزیر خواسته اند با ایجاد تغییرات جدی در بدنه سازمان سینمایی، شعار وفاق ملی دولت را عینیت ببخشد.
چارسو پرس: هفت صبح نوشت: همزمان با استقرار دولت جدید و انتخاب سید عباسی صالحی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گمانه زنی ها درباره انتخاب رئیس سازمان سینمایی و معاونان او آغاز شد. خاصه آن که محمد خزاعی رسما خداحافظی کرد و از سازمان سینمایی رفت. در چنین شرایطی، چند رسانه از وزیر خواسته اند با ایجاد تغییرات جدی در بدنه سازمان سینمایی، شعار وفاق ملی دولت را عینیت ببخشد.

در این میان نام های مختلفی به میان آمده است ، از علیرضاتابش  و رائد فرید زاده و محمد مهدی عسگرپور و….
اما این روزها به طور مشخص نام روح الله سهرابی مدیر اداره نظارت سازمان سینمایی  هم به میان آمده است.
گمانه زنی درباره نام روح الله سهرابی چه واکنش‎ هایی داشت؟ رسانه سینما 120 اشاره کرده حاصل سیاست‌های سهرابی لطمه به سینمای اجتماعی است و عملکردش تضادی آشکار با شعار وفاق ملی دارد.

بیشتر بخوانید: راستی آزمایی درباره صحبت‌های اخیر روح‌الله سهرابی


حتی سایت مشرق نیوز هم نوشت: «او برای انجام اموری خاص به سازمان سینمایی آمد و حتی در گفت و گو با جیرانی با زبانی نرم پشت‌پرده‌ها و تاثیرش در توقف سینمای اجتماعی – انتقادی را تشریح کرد.» این سایت به طور مشخص از نقش منفی سهرابی در ماجرای «برادران لیلا» مثال می‌زند که در نوع خود جالب و قابل تامل است: «تبعات مخالفت با نمایش عمومی فیلم زمینه برخوردهای بعدی را فراهم آورد و سعید روستایی و تهیه‌کننده‌اش روانه دادگاه شدند.» از دیگر ضعف‌های مورد اشاره به مدیریت سهرابی، ایجاد دوقطبی میان خانه سینما و سازمان سینمایی، دوئل با هنرمندانی چون رضا کیانیان و… است.

چه فرجامی رقم خورد؟ طی روزهای آینده تصمیم مهم ارشاد و البته رییس سازمان سینمایی مشخص خواهد شد.