سرپرست دفتر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد که سالن «سایه» و دو پلاتوی اجرا و تمرین مجموعه «تئاترشهر» تا اواخر تیرماه (چند روز آینده) قابل استفاده خواهند بود.

 

سایت خبری تئاتر به نقل از ایسنا: مسعود معمار روز 2 تیرماه در پی تاخیر زیادی که در آماده‌سازی و تحویل سالن‌های در دست تعمیر تئاترشهر رخ داده بود، از اولتیماتوم 15 روزه به پیمانکار این مجموعه برای تکمیل بخشی از آن خبر داد و حالا حدود یک هفته هم از زمان آن اولتیماتوم گذشته و سالن‌ها در مراحل پایانی کار هستند.

معمار درباره آخرین وضعیت تکمیل بازسازی برخی سالن‌های تئاتر شهر به ایسنا گفت: تجهیزات تخصصی نوری برای سالن «سایه» سفارش داده شده و به ما گفته‌اند پس از رسیدن به گمرک که شاید الان هم رسیده باشد،‌ یکشنبه و دوشنبه هفته جدید می‌توانیم آن‌ها را ترخیص کنیم.

وی افزود: نصب این تجهیزات کار خاصی ندارد و گروه‌های نمایشی بر حسب اجرای خود نصب آن‌ها را انجام خواهند داد.

معمار با اشاره به این‌که این تجهیزات مربوط به سالن‌های «قشقایی»، «سایه»، «چهارسو» و پلاتو هم هستند، افزود: موضوع دیگری که در سالن «سایه» باقی مانده به صندلی‌های آن مربوط است که باید صندلی تلسکوپی خریداری می‌شد، اما به دلیل تاخیر در صدور ویزا به تازگی توانستیم برای خرید اقدام کنیم و دو، سه روزی می‌شود که برگشته‌ایم. ساخت این صندلی‌ها حدود 50 روزی طول می‌کشد که البته بهره‌برداری از «سایه» را به تاخیر نمی‌اندازد، چون صندلی‌های این سالن پیش‌بینی ‌شده بودند و در اینجا هم صندلی‌های پازلی و هم تلسکوپی استفاده می‌شود که نوع تلسکوپی پس از تحویل نصب می‌شود.

وی تاکید کرد: بنابراین سالن «سایه» و پلاتوها آماده هستند و تا آخر تیرماه قابل استفاده خواهد بود.

معمار درباره وضعیت سالن «قشقایی» با گلایه از اینکه نمی‌داند برخی اتفاقات ناشی از سیستم اداری است یا موضوعی دیگر،‌ گفت: متاسفانه در یک هفته‌ای که نبودم کار را متوقف کرده بودند، با این حال مشکل متحرک شدن سکوی سالن قشقایی طبق نظراتی که ارائه شد،‌ برطرف شده است و کار آن از هفته آینده آغاز می‌شود.

او با اشاره به اینکه صندلی‌های تلسکوپی این سالن هم سفارش داده شده است، اضافه کرد: یک سویه شدن سالن «قشقایی» آماده شده و فقط دو سویه شدن به رسیدن صندلی‌ها بستگی دارد، ضمن اینکه لابی آن هم تقریبا تکمیل است.

سرپرست دفتر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان با رد نظر برخی از اهالی تئاتر که از تئاترشهر بازدید کرده‌اند و معتقدند تعمیرات قشقایی چند ماه دیگر هم طول خواهد کشید،‌ خاطرنشان کرد: احتمال می‌دهیم تا آخر مردادماه سالن «قشقایی» حاضر شود.

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم روز 14 تیرماه از تئاترشهر بازدید کرد و اقدامات مرحله به مرحله با هدف آماده‌سازی فوری تالارهای نمایشی این مجموعه را خواستار شد.

علی جنتی در این دیدار از کلیات و کیفیت تعمیر و کار در تئاترشهر ابراز رضایت کرد اما نسبت به روند اجرایی کار (از نظر زمانی) رضایت نداشت.

همچنین مسعود معمار پیش از این درباره زمان تعمیر سالن اصلی تئاترشهر به خبرنگار ایسنا گفته بود: سالن اصلی تئاترشهر امسال وارد مرحله بازسازی و تعمیر می‌شود که قرارداد آن در حال انعقاد است و باید برآورد لازم صورت گیرد تا پس از هماهنگی با هنرمندان تئاتر عملیات اجرایی آن شروع شود. البته طراحی این سالن به دو ماه زمان نیاز دارد و عملیات اجرایی پس از جشنواره تئاتر فجر آغاز خواهد شد.

 

اخبار مرتبط:

«سعادت لرزان مردمان تیره روز» چهارم مرداد به صحنه می‌رود

گزارش تصویری نمایش «فصل شکار بادبادک‌ها» کارگردان: جلال تهرانی

تجدید چاپ دو کتاب نیستان در حوزه تئاتر و نمایشنامه

«نمی‌دونم فردا چی می‌شه!» در هلند اجرا شد

برگزاری سومین سالگرد درگذشت حمید سمندریان

«سال ثانیه» به مجموعه فرهنگی تاریخی کاخ سعدآباد می‌رود

معرفی طرح های برگزیده بخش خرسالان و خیابانی جشنواره تئاتر کودک

فراخوان پنجمین جشنواره منطقه ای نمایشنامه نویسی «قلم سبز»

اجرای دو اثر نمایشی جدید در تئاتر شهر

فراخوان اجرا در تماشاخانه سه‌نقطه در سال

پرفورمنس «خارش» برای دانشجویان نیم بها شد.

سالن خصوصی تئاتر «هما» افتتاح شد

«هامون بازها» را با توکل و توسل اجرا می‌کنیم

تمدید مهلت ارسال آثار به بخش پوستر جشنواره «مریوان»

آثار برگزیده سه بخش جشنواره آیینی سنتی معرفی شدند