نمایش «صندلی‌ها» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی طلیعه طریقی از روز یکشنبه ۲۸ تیرماه در سالن انتظامی خانه هنرمندان روی صحنه خواهد رفت.

 

سایت خبری تئاتر:  طلیعه طریقی نویسنده، طراح و کارگردان نمایش «صندلی‌ها» این اثر را از روز یکشنبه ۲۸ تیر تا ۱۸ مردادماه در سالن انتظامی خانه هنرمندان اجرا خواهد کرد.

صندلی‌ها که اقتباسی از نمایشنامه اوژن یونسکو به همین نام است، نمایش برگزیده سیزدهمین جشنواره بین‌المللی عروسکی دانشجویان بوده و در پنجمین جشنواره بابل، رومانی شرکت داشته است. ضمن این‌که نمایش «صندلی‌ها» پروژه عملی کارشناسی ارشد نمایش عروسکی به استاد راهنمایی احمد کامیابی‌مسک است.

طریقی درباره نمایش گفته است: در این تئاتر از عروسک استفاده شده اما نه در شیوه معمول و کلاسیک تئاتر عروسکی. در واقع این نمایش ویژگی‌های تئاتر یونسکویی را دارد و از طرفی نیز به تئاتر اشیا نزدیک است، زیرا یونسکو نخستین کسی است که موفق شده به طریقی منظم، سیستماتیک و مداوم، اضطراب پرسوناژهایش را در اشیایی که دقیقاً اضطراب‌آور هستند، برون‌ریزی کرده و دکور را به حرف درآورد.

مهناز خطیبی، مهدی شاه‌پیری و محمد بحرانی در این نمایش ایفای نقش می‌کنند. سایر عوامل نمایش نیز عبارتند از طلیعه طریقی طراحی و ساخت عروسک، صحنه و لباس، مهدی شاه‌پیری طراح نور، فاطمه عباسی دستیار ساخت عروسک، نوید اکبری‌مبارکه و آرزو قاسمی دستیاران کارگردان، هدی چاهوشی دستیار صحنه، علیرضا آشوری تن‌پوش، محمود مظاهری‌طاری طراح پوستر و بروشور، حامی علیزاده اجرای نور، احمدرضا حجارزاده مشاور امور رسانه.

طلیعه طریقی، فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد از دانشکده هنرهای زیبا، منتخب بهترین نمایشنامه‌نویس عروسکی در پنجمین دوره بزرگداشت روز جهانی تئاتر، نویسنده‌گی و کارگردانی فیلم‌تئاتر «سوداخت» و نویسنده و کارگردان نمایش‌های «بغلم کن تا دمپایی نیومده»، «هچل»، «داستان سودادخت»، «لکنت»، «پرسیاه سپیدپرواز» و «صندلی‌ها» بوده است.

علاقه‌مندان به تماشای نمایش «صندلی‌ها» می‌توانند از روز یکشنبه ۲۸ تیرماه، هر روز جز شنبه‌ها، ساعت ۲۰:۳۰ به خانه هنرمندان، سالن انتظامی مراجعه کنند.

 

اخبار مرتبط:

«سعادت لرزان مردمان تیره روز» چهارم مرداد به صحنه می‌رود

گزارش تصویری نمایش «فصل شکار بادبادک‌ها» کارگردان: جلال تهرانی

تجدید چاپ دو کتاب نیستان در حوزه تئاتر و نمایشنامه

«نمی‌دونم فردا چی می‌شه!» در هلند اجرا شد

برگزاری سومین سالگرد درگذشت حمید سمندریان

«سال ثانیه» به مجموعه فرهنگی تاریخی کاخ سعدآباد می‌رود

معرفی طرح های برگزیده بخش خرسالان و خیابانی جشنواره تئاتر کودک

فراخوان پنجمین جشنواره منطقه ای نمایشنامه نویسی «قلم سبز»

اجرای دو اثر نمایشی جدید در تئاتر شهر

فراخوان اجرا در تماشاخانه سه‌نقطه در سال

پرفورمنس «خارش» برای دانشجویان نیم بها شد.

سالن خصوصی تئاتر «هما» افتتاح شد

«هامون بازها» را با توکل و توسل اجرا می‌کنیم

تمدید مهلت ارسال آثار به بخش پوستر جشنواره «مریوان»

آثار برگزیده سه بخش جشنواره آیینی سنتی معرفی شدند