مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری از دست اندركاران تهيه و توليد جشنواره دهم تئاتر رضوي انتظار است كه توليد متن و حمايت از مؤلفان به ويژه در عرصه تئاتر رضوي را در اولويت كار خود قرار دهند.

 

به گزارش سایت خبری تئاتر رحمت اميني گفت: در بحث تئاتر مذهبي بايد تلاش شود كه به دام كليشه‌گرايي نيفيتم و با توجه به اينكه كليشه‌ها از متن شروع مي‌شوند، مهمترين مرحله در تئاتر، ‌نمايشنامه‌اي است كه نوشته مي‌شود و ايده‌اي است كه بايد به اجرا درآيد.

وي با انتقاد از اينكه در عرصه تئاتر، كمترين اهتمام به نمايشنامه نويسي وجود دارد، تصريح كرد: با توجه به اينكه در تئاتر همه دچار ضرر هستند و به حق خودشان نمي رسند، اما از دست اندركاران تهيه و توليد چنين جشنواره‌اي انتظار است كه توليد متن و حمايت از مولفان به ويژه در عرصه تئاتر رضوي را در اولويت كار خود قرار دهند.

اين نويسنده و كارگردان تئاتر با تاكيد بر اينكه "توليد و حمايت از تئاتر مهم است، نه يك دوره جشنواره" ادامه داد: برگزاركنندگان اين جشنواره مي‌توانند برگزيده‌هاي ادوار گذشته را مرور و آنها را بازشناسي كنند و در ادامه برگزاري جشنواره، حامي تفكرات و انديشه‌هاي گروههاي اجرايي ديگر باشند تا جشنواره رضوي در سطح كيفي بسيار بالاتر و تاثيرگذارتري قرار گيرد.

اميني گفت: در حال حاضر، نمايشي در حوزه هنري اجراي عمومي مي شود كه يكي از توليداتي بوده كه به واسطه جشنواره تئاتر رضوي شكل گرفته ولي حوزه هنري از اجراي آن حمايت مي كند؛ در حاليكه اين گروه و گروههاي ديگر كه ماحصل توليدات جشنواره تئاتر رضوي هستند بايد توسط دبيرخانه جشنواره براي اجرا در ساير نقاط كشور مورد حمايت قرار گيرند.

وي به برگزاركنندگان جشنواره دهم تئاتر رضوي پيشنهاد داد كه اگر در ميان نمايش‌هاي جشنواره چند اثر درخشان حضور داشت، آنها تا يك سال حداقل به  4 يا 5 استان كشور اعزام، حمايت و اجرا شوند.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری تاكيد كرد: از آنجا كه قصد تشكيلات جشنواره رضوي اين است كه به واسطه هنر مفاهيم مورد نظر خود را اشاعه دهند، اين اتفاق از طريق تئاتر به خوبي ميتواند رخ داد زيرا تئاتر هم زنده است و هم هزينه هاي كمتري براي توليد لازم دارد و در صورت چنين برنامه‌ريزي‌اي، ضمن آنكه بچه هاي تئاتر با اشتياق بيشتر براي سالهاي بعد آماده شركت خواهند شد، نهايتا مفاهيم مندرج در فراخوان تئاتر رضوي نيز محقق خواهد شد.

گفتني است همایش علمي گفتمان تئاتر دینی کشور در قالب يكي از برنامه‌هاي دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی یکم و دوم مرداد ماه سال جاری با حضور اساتید و کارشناسان برجسته تئاتر کشور در خراسان شمالی(بجنورد) برگزار می شود.

 

اخبار مرتبط:

اجرای نمایش" پیوند خونی" در خانه نمایش اداره تئاتر

نمایش «اتاق 498» به صحنه می‌رود

«پینوکیا» به ایرانشهر رسید

«صندلی‌ها» در سالن انتظامی خانه هنرمندان

گزارش تصویری نمایش «خرده جنایت های زن و شوهری» کارگردان: محمدرضا ستاری

آغاز بازبینی بخش صحنه ای جشنواره آیینی و سنتی در اداره تئاتر

«خروس» با 8 اجرا در خانه موزه استاد عزت‌اله انتظامی

بازسازی تئاتر شهر به کجا رسید؟

در بزرگداشت فریماه فرجامی چه گذشت؟

پیش‌فروش بلیت نمایش «تارتوف» آغار شد

فرزانه کابلی نمایش «پایکوبان» را ویژه بانوان اجرا می‌کند

نمايش «نامه هاي شبانه» تا 31 تیرماه تمدید شد