کیومرث مرادی کارگردان تئاتر ایران به مناسبت اجرای مجدد نمایش «سعادت لرزان مردمان تیره روز» بعد از ۱۵ سال به کارگردانی محسن علیخانی یادداشت کوتاهی به نگارش درآورده است.

 

سایت خبری تئاتر: در آستانه اجرای نمایش «سعادت لرزان مردمان تیره روز» کیومرث مرادی یادداشت کوتاهی درباره این اثر نمایشی و کارگردانی محسن علیخانی نوشته است.

مرادی در این یادداشت آورده است:

«در این روزها هیچ چیز زیباتر و قشنگ تر از شنیدن بازگشت یکی از بهترین کارگردانان تئاتر ایران با نمایشی زیبا و تحسین برانگیز نبود. محسن علیخانی شاید برای نسل امروز کمی ناشناخته باشد، اما باید بگویم چیزی که او را در کارگردانی تئاتر متمایز می کند، شیوه و زاویه نگاه او به نمایش است. زاویه نگاهی که بسیار عمیق، پراحساس و اندیشمند است. یادمان باشدکه هنر کارگردانی تنها مدیریت یک گروه و چند بازیگر نیست و کارگردان مولف هنرمندی است که با اجرای نمایش زاویه نگاه خود را به جامعه اعلام می کند. زاویه نگاهی که ریشه در دانش و اندیشه او دارد. محسن علیخانی از آن دست کارگردانان تئاتر است، مسئول هنرمند و اندیشمند.

نمایش او زندگی است؛ زندگی‌ای که از بطن دل جامعه ای که در آن زندگی می کند بیرون می آید. چقدر برای تئاتر امروز ایران و نسل پر انرژی امروز خوشحالم که اثری از او را بعد از ۱۵سال غیبت دوباره روی صحنه می بینند. من محسن علیخانی را با نمایش «دیوار» و «سعادت لرزان مردمان تیره روز» می شناسم. نمایش هایی مملو از انرژی، اندیشه و آموزش.

برای او و گروه زیبایش آرزوی موفقیت و اجرایی درخشان می کنم.»

نمایش «سعادت لرزان مردمان تیره روز» پس از ۱۵ سال از ۴ مردادماه در تماشاخانه باران روی صحنه می رود.

این نمایش در نوزدهمین جشنواره تئاتر فجر در ۹ بخش نامزد دریافت جایزه شد که در نهایت جایزه اول نمایشنامه‌نویسی برای علیرضا نادری، جایزه اول کارگردانی برای محسن علیخانی، جایزه اول بازیگری زن برای ستاره اسکندری، جایزه دوم بازیگری مرد برای مهدی سلطانی و احمد مهرانفر و جایزه دوم طراحی صحنه برای منوچهر شجاع را دریافت کرد.

 

اخبار مرتبط:

اجرای نمایش" پیوند خونی" در خانه نمایش اداره تئاتر

نمایش «اتاق 498» به صحنه می‌رود

«پینوکیا» به ایرانشهر رسید

«صندلی‌ها» در سالن انتظامی خانه هنرمندان

گزارش تصویری نمایش «خرده جنایت های زن و شوهری» کارگردان: محمدرضا ستاری

آغاز بازبینی بخش صحنه ای جشنواره آیینی و سنتی در اداره تئاتر

«خروس» با 8 اجرا در خانه موزه استاد عزت‌اله انتظامی

بازسازی تئاتر شهر به کجا رسید؟

در بزرگداشت فریماه فرجامی چه گذشت؟

پیش‌فروش بلیت نمایش «تارتوف» آغار شد

فرزانه کابلی نمایش «پایکوبان» را ویژه بانوان اجرا می‌کند

نمايش «نامه هاي شبانه» تا 31 تیرماه تمدید شد