در چهارمین روز از جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، ۹ نمایش خیابانی و 8 نمایش صحنه‌ای و 5 کارگاه تخصصی اجرا شدند. در آخرین روز جشنواره (دوشنبه 30 مهرماه) نیز از ساعت 10 تا 19:30، 17 اثر نمایشی، 3 کارگاه تخصصی و شب خاطره با حضور حسین محب اهری برگزار می‌شوند.

پایگاه خبری تئاتر:  سه محل محوطه مجتمع‌های شهید آوینی، بوعلی سینا و تالار فجر برای اجرای نمایش‌های خیابانی پیش‌بینی شده  بود،  این تئاترهای خیابانی در سه سانس ساعت 11، 17 و 19:30 به نمایش در آمدند.

 

سومین روز جشنواره چگونه گذشت

در چهارمین روز از جشنواره نمایش بازی‌های ترکمنی به کارگردانی مهدی آبشناس حاجی از گنبد کاووس، اینجا کجاست؟، من کیم از مسعود محرابی محصول تهران و دم ربرتو به کارگردانی جوزه مانوئل والبوم از کشور پرتغال  نیز در این روز در محوطه مجتمع بوعلی سینا نمایش داده شد.

 همچنین تئاتر دوچرخه از هلند به کارگردانی فرانس هاکمارس، دلقک کوچولو از تهران توسط حامد زارعان و اینجا کجا هستم؟ من کیم از مسعود محرابی از تهران در محوطه تالار فجر نمایش داده شد و در محوطه مجتمع شهید آوینی نیز افسانه دشت بی باران از تهران به کارگردانی رسول حق شناس، بازی‌های ترکمنی از گنبد کاووس توسط مهدی آبشناس حاجی و دلقک کوچولو از تهران به کارگردانی حامد زارعان نمایش داده شد.

 

در روز چهارم راز دژ کلات به نویسندگی آتسا شاملو و کارگردانی رکسانه عبقری از تهران در سالن اصلی مجتمع بوعلی سینا نمایش داده شد و در سالن پلاتو نیز جوجه اردک زشت به نویسندگی و کارگردانی امیلیا بتلجسکا از لهستان به اجرا در آمد

تالار فجر همدان در روز چهارم جشنواره میزبان نمایش قصه تاج عروس، خاله و خروس از قم است که محمدرضا کوهستانی نمایشنامه آن را نوشته و احمد سلیمانی کارگردانی کرده است، همچنین در سالن اصلی شهید آوینی افسانه بچه گرگ استثنایی به نویسندگی و کارگردانی حمیدرضت پاسوار و کارگردانی رضا عبدالعلی‌زاده از تهران نمایش داده شد.

 

گفتنی است میهمانان جشنواره شاهد اجرای دو سانس فوق‌العاده نمایش آمونا از اسپانیا بودند و این نمایش به دلیل درخواست مکرر علاقمندان، روز یکشنبه 28 مهر ماه ساعت 16 و 18:30 در سالن پلاتو شهید آوینی اجرا شد ، کانون مهدیه نیز میزبان نمایش خدا خوب است از اصفهان بود که امید نیاز نویسنده و ابراهیم رحمانی کارگردان این اثر هنری است.

 

در میان این اجرا ها  پنج کارگاه تخصصی نیز برگزار شد که سه کارگاه کارگردانی تئاتر کودک و نوجوان، بازی درمانی تقویت مهارت‌های اجتماعی و نمایشنامه خوانی تئاتر کودک و نوجوان و نقد و بررسی در سالن اصلی سینما کانون برگزار شد و بازی درمانی تقویت مهارت‌های اجتماعی تئاتر کودک و نوجوان در سالن جلسات میزبان علاقمندان بود.

 

 در بخش خردسال نیز نمایش‌های پهلوان کچل در مهد کاوه و هوشیار، عروسک‌های دوست داشتنی من در مهد باغ کودکان و سرزمین پریا و اول بپرس چرا؟ در مهد مامانیا و دریا به نمایش در می‌آید.

 

در آخرین روز جشنواره مخاطبان چه انتخاب‌هایی دارند؟


آخرین روز جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان با اجرای 5 نمایش در بخش صحنه ای، 8 نمایش در بخش خیابانی، 4 نمایش در بخش خردسال و سه کارگاه آموزشی و یک جلسه گفتگو برگزار می شود

به گزارش ستاد خبری بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان، روز دوشنبه 29 مهر ماه آخرین نمایش های جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، اجرهای خود را به صحنه می برند.

در این روز نمایش«من و برادرم اقبال» کار محسن پورقاسمی از همدان در سالن پلاتو مجتمع بوعلی اجرا می شود. «امیر ارسلان نامدار» عنوان نمایشی است نوشته و کار مسعود ملک یاری و کار حسین چراغی از تهران که در تالار فجر اجرا می شود. همچنین «چهار صندوق» نوشته گیتا داوودی و کار ناصر آویژه از  تهران در سالن اصلی مجتمع شهید آوینی اجرا خواهد شد.

«آسمان و دریا» نوشته و کار سایبر واندرورف  از آلمان آخرین نمایش بخش بین المللی است که در پلاتو مجتمع شهید آوینی به صحنه می رود. «خواستن توانستن است» نوشته و کار نگار نادری از لاهیجان نیز در کانون مهدیه اجرای خود را پشت سر می گذارد.

همچنین در بخش خیابانی نمایش «کوچولوی بدقول» کار سعید باغبانی از همدان و «افسانه دشت بی باران» کار رسول حق شناس در محوطه باز مجتمع بوعلی سینا اجرا می شوند.

«دم ربرتو» کار جوزه مانوئل والبوم از کشور پرتغال، «افسانه دشت بی باران» کار رسول حق شناس از تهران  و «من کی ام؟» کار هادی حسنعلی در محوطه تالار فجر به اجرا در می آیند.

محوطه باز مجتمع شهید آوینی در آخرین روز جشنواره میزبان  نمایش «کوچولوی بدقول» کار سعید باغبانی از همدان، «بازی‌های ترکمنی» کار مهدی آبشناس حاجی از گنبد کاووس و  «دوچرخه» کار فرانس هاکمارس از هلند خواهد بود.

همچنین در آخرین روز این دوره از جشنواره نمایش های «عروسک های دوست داشتنی من» از مجید کیمایی پور، «پهلوان کچل» کار هادی حسنعلی، «شهر عجیب» کار زهرا مریدی از تهران و « جک و لوبیای سحرآمیز» کار فریبا دلیری در دو نوبت 9 و 11 در مهدهای کودک به صحنه می روند.

کارگاه «کارگردانی تئاتر کودک و نوجوان» با حضور دکتر قطب الدین صادقی، «شیوه ای خلاق جهت بازی های نمایشی» با حضور فائزه فیض در بخش کارگاه های آموزشی نیز در سینما کانون برگزار می شود. همچنین جلسه «آشنایی با گروه های تئاتر بی المللی» از دیگر جلساتی است که در بخش کارگاه ها برگزار خواهد شد.