از تماشای کار، شگفت‌زده شدم. با هادی عامل به‌عنوان کارگردان، پیش از این پنج یا شش کار مشترک تولید کرده بودیم، بسیاری از بازیگران گروه اجرایی را نیز می‌شناسم؛ همه جوانانی هستند که در وانفسای تئاتر در چند سال گذشته خود را به هر دری زده بودند تا توانایی خود را نشان دهند.

پایگاه خبری تئاتر: هدایت هاشمی: این اولین یادداشت من برای یک نمایش تخت‌حوضی نیست. گروه«پاپتی‌ها» سال‌هاست که روی این ‌گونه مهم نمایش ایرانی کار می‌کند.

البته من در این کار بازی نمی‌کنم (افسوس) ولی به‌عنوان تهیه‌کننده توانستم در طول تمرینات شش، هفت‌ماهه گروه در کنارشان باشم و این کار را تا حدودی حمایت کنم؛ البته بیشتر معنوی تا مادی.

اما حقیقت را بگویم، از تماشای کار، شگفت‌زده شدم. با هادی عامل به‌عنوان کارگردان، پیش از این پنج یا شش کار مشترک تولید کرده بودیم، بسیاری از بازیگران گروه اجرایی را نیز می‌شناسم؛ همه جوانانی هستند که در وانفسای تئاتر در چند سال گذشته خود را به هر دری زده بودند تا توانایی خود را نشان دهند.

ولی دیدن یک کمدی سرحال و چشم‌نواز با بازیگرانی خوش‌نفس و قبراق و موسیقی زنده و دل‌انگیز، همچنین کارگردانی و طراحی فوق‌العاده، که موقعیت خنده‌دار را به وجود می‌آورد (نه صرفا کمدی کلامی را) مرا بسیار به حیات نمایش ایرانی (به خصوص بعد از کوچ بزرگانی چون سعدی افشار، مرشد ترابی، رضا خمسه‌ای و محمود استاد محمد) امیدوار کرد.

با افتخار و احترام عرض می‌کنم که به‌عنوان بازیگر هرچه دارم (اگر داشته باشم) در گرو آموختن شیوه‌های نمایشگری ایرانی‌ست و آموختن و تجربه‌کردن این شیوه‌ها از بازیگران ایرانی بازیگران جهانی و بزرگ می‌سازد. کاش این باور و این احترام در تمام بازیگران کشورمان پدید آید. همه گروه نمایش مضحکه دزدها خدا قوت و بدرخشید. با احترام.

 این نمایش که در جشنواره آئینی و سنتی در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر اجرا شده بود مورد استقبال بسیار خوب مخاطبین قرار گرفته و حالا در تماشاخانه سنگلج اجرای عموم خود را آغاز کرده.

خلاصه نمایش: سه نفر از دزدهای باسابقه برای فرار از دست مامورین نظمیه در قالب دسته اجرای تئاتر (تقلیدچی) وارد خانه سردار مفخم شده و ماجرا آغاز می شود .....

شماره رزرو تلفنی:  09193952723 - 09370242481

 

منبع: روزنامه شرق