علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در فرهنگسرای نیاوران به تماشای نمایش «چشم در برابر چشم» به کارگردانی نازنین سهامی‌زاده نشست.

 

به گزارش سایت خبری تئاتر: مرادخانی بعد از تماشای اجرای نمایش «چشم در برابر چشم» ضمن تمجید از عوامل این اثر نمایشی گفت:معمولا نمایش‌هایی از این دست، برخورد مستقیم با افکار بیننده دارد چرا که سراغ نمادسازی نمی‌رود و خیلی نزدیک، بی‌پیرایه و بدون هر گونه واسطه اصل موضوع را مطرح می‌کند. در چنین مواقعی تماشاچی تحت فشار روحی قرار می گیرد که این مهم منجر به تاثیرگذاری مثبت روی تماشاچی می‌شود.

معاون هنری وزیر ارشاد افزود: در تئاتر از بعضی امکانات دیگر برای فرصت دادن به تماشاچی استفاده می‌شود اما در این تئاتر مستند اسامی به صورت واقعی در نمایش روایت می شوند و بدون هیچ واسطه‌ای تماشاچی با فاجعه‌ای که اتفاق افتاده مواجه می شود. این یک تصادم اساسی با ذهن بیننده و بیانگر افکار کارگردان و نویسنده است، تاثیراتش لحظه‌ای، آنی و خیلی شگرف است و موضوع در این ژانر به یک دغدغه تبدیل می شود. در بعضی موارد برای نشان دادن واقعیت های اجتماعی و بعضی پیش آمدهایی که در جامعه بوجود می آیند نیاز به این گونه آثار نمایشی داریم تا هشدارهای لازم را بدهند و بیدارسازی‌های لازم را در جامعه صورت دهند تا همه بدانند که این اتفاق در مسایل و لایه‌های روابط اجتماعی جامعه وجود دارد و واقعا باید به آن با دیدی متفاوت نگریست.

وی حمایت از چنین آثاری را از اولویت های معاونت هنری اعلام کرد و ادامه داد: همین که این کار در مجموعه ما در حال اجراست نوعی حمایت است. در واقع برای اجرای این نمایش ما خودمان وارد عمل شدیم و از این نمایش حمایت کردیم چرا که معتقدیم بعضی از رفتارهای نابهنجار از مسائل اقتصادی و یا سیاسی بوجود می‌آیند لذا می‌بایست جلوی پیشرفت این مسائل و معضلات را گرفت. در حال حاضر هنر تاثیرات اساسی در نهاد خانواده و مردم می‌گذارد و از این طریق سطح آگاهی جامعه را ارتقا می‌دهد.

تاکنون هنرمندان و شخصیت های سیاسی فرهنگی بسیاری از نمایش «چشم در برابر چشم» دیدن کرده‌اند که از آن جمله می توان به شهیندخت مولاوردی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت و معاونانش، احمد مسجدجامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران، علیرضا تابش رئیس بنیاد سینمایی فارابی، مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی، رخشان بنی اعتماد، مسعود رایگان، رویا تیموریان، بهاره رهنما و هوشنگ گلمکانی نام برد.

نمایش «چشم در برابر چشم» به کارگردانی نازنین‌ سهامی‌زاده و نویسند گی سیاوش حیدری از ۴ تیر ماه ساعت ۲۱ در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران روی صحنه رفته و اجرای این نمایش تا تاریخ ۶ مردادماه تمدید شده است.

 

اخبار مرتبط:

درباره‌ نمایش «اولئانا» به کارگردانی علی‌اکبر علیزاد/ درباب منفور بودن قدرت

همایش ملی گفتمان تئاتر دینی آغاز به کار کرد

«کافه فرانسه» با دو روز تأخیر به صحنه می‌رود

خلق عروسک‌‌های غول‌پیکر ایرانی در ساحل اروند

«چلچراغ » استاد محمد خوانش می‌شود

خوانش «سرمه» در فرهنگ‌سرای سرو

«عشق سال‌های وبا» شنبه هم اجرا می‌شود

آغاز اجرای «تارتوف» از ۴ مرداد

«فرشته نگهبان» در چایخانه اداره تئاتر خوانش می‌شود

همراهی «تیه گراف» با نمایش «ستوان اینیشمور»

آخرین فرصت ارسال اثر به فراخوان پوستر جشنواره کودک و نوجوان

یادداشت کیومرث مرادی برای بازگشت محسن علیخانی به تئاتر