مسئول کمیته روابط عمومی نهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر از حضور هنرمندان 25 استان کشور در نهمین جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران در شهرستان اهر خبر داد.

 

سایت خبری تئاتر: جعفر خضوعی، در حاشیه رونمایی از پوستر جدید همایش گفت: «این جشنواره مهم کشوری از 23 تا 27 مرداد ماه سالجاری در شهرستان اهر برگزار می‌شود.»

وی، این رویداد مهم را فرصتی مغتنم برای معرفی توانمندی‌های هنری و فرهنگی منطقه عنوان کرد و از کلیه مسئولان و دست‌اندرکاران فرهنگی و هنری استان و شهرستان خواست تا در برگزاری هرچه بهتر این جشنواره خدمتگزاران خود را در بخش هنر منطقه یاری کنند.

خضوعی، در سخنانش اظهار کرد: «جشنواره تئاتر کوتاه اهر که ابتدا با عنوان (تئاتر زیر پنج دقیقه) و به صورت ابتکاری از سوی هنرمندان جوان این شهر شکل گرفت تا شش دوره به صورت شهرستانی و استانی برگزار می‌شد و از سال ۱۳۹۲ برای نخستین بار با شرکت هنرمندان استان‌های مختلف، سطح کشوری یافت.»

مسئول کمیته روابط عمومی نهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه همچنین در ادامه افزود: «مردادماه امسال نهمین دوره این جشنواره سراسری با حضور گسترده هنرمندان تئاتر از 25 استان سراسر کشور برگزار می‌شود که شکل گیری این رویداد بزرگ هنری متکی بر پیشینه هنر تئاتر در اهر و ارسباران است. در این راستا به هنرمندان صاحب نام ارسبارانی همچون میرزا جعفر قراجه داغی بر می‌خوریم که او را بنیانگذار هنر نمایش نوین در ایران بوده و در چنین پیشینه‌ای به فعال بودن صحنه تئاتر در اهر حتی در جریان اشغال این شهر از سوی روس‌ها در جنگ جهانی دوم برمی‌خوریم.

وی، در پایان گفت: «علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و مشارکت در برگزاری جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر به سایت موسسه هنرهای نمایشی شهرستان اهر به نشانی www.ahartheatre.ir مراجعه کنند.»

 

اخبار مرتبط:

افتتاح«سعادت لرزان مردمان تیره‌روز» در تماشاخانه باران

مرادخانی «چشم در برابر چشم» را تماشا کرد

سیامک صفری به رپرتوار نمایشنامه‌خوانی گروه «گیتی» پیوست.

«جنگ شب‌ها می‌رسد» در فرهنگسرای ارسباران

اجرای «رقص کاغذپاره‌ها» در تماشاخانه دراما

«به مراسم مرگ داداش خوش آمدی» در بوسنی اجرا می‌شود

گزارش تصویری نمایش «سعادت لرزان مردمان تیره روز» کارگردان: محسن علیخانی

علی سرابی با «چهار فصل» در کانادا به سر می‌برد

خوانش «پزشک نازنین» در در تماشاخانه فانوس

اجرای «ننه دلاور و فرزندانش» درنمایشخانه انتظامی

نسیم ادبی و حامد کمیلی با اتاق «۴۹۸» به روی صحنه می‌آیند

اجرای «تاراج‌نامه» در تالار محراب

از ترانه‌های محلی تا هامون بازها / موزیکال یا نئوآتراکسیون؟

درباره‌ نمایش «اولئانا» به کارگردانی علی‌اکبر علیزاد/ درباب منفور بودن قدرت