پرفرمنس «خاطرات دیوارهای خاک خورده» به کارگردانی شهاب آگاهی در قالب سلسله پرفرمنس‌های برآمده از نمایش «وقتی ما مردگان برمی‌خیزیم» در خانه‌ای متروک در اطراف خانه هنرمندان در خیابان ایرانشهر اجرا شد.

 

سایت خبری تئاتر: نمایش «وقتی ما مردگان برمی‌خیزیم» به کارگردانی شهاب آگاهی شهریور و مهرماه سال جاری به روی صحنه می‌رود و کارگردان این نمایش قصد دارد تا زمان اجرای اصلی، سلسله پرفرمنس‌هایی را برای آزاد کردن متن و مشارکت هنرمندان در فرایند خلق اثر هنری، برگزار کند.

اولین پرفرمنس با نام «خاطرات دیوارهای خاک خورده» این هفته برگزار شد و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت. در بخشی از پروتکل این پرفرمنس آمده بود: «در خیابان ایرانشهر، خیابان بهشهر، پلاک ۳۷ خانه‌ای متروک قرار دارد. ساختمانی که اکنون برای ما غریبه است. دیوارهای خاک‌خورده پر از خاطرات‌اند!»

«خاطرات دیوارهای خاک خورده» روایتی را رقم زد تا هنرمندانی که در آن ساختمان قدیمی سرگردان بودند دوباره به خاطراتشان، حیات بخشند؛ اما حیاتی از جنس آثار هنری.

اولین پروژهٔ نمایشی دارای سبک از شهاب آگاهی، نمایش مده‌آ بود که پس از حضور در جشنواره تئاتر دانشگاهی و جشنواره فجر، در خردادماه ۹۰ در تالار مولوی به روی صحنه رفت. این نمایش با استفاده از دیالکتیک لالایی‌های ایران و ذکرهای زار، اساس موزیکالیته‌ای را بنا نهاد که تحسین مخاطبان و منتقدان بسیاری را به خود جلب کرد.

 

اخبار مرتبط:

افتتاح«سعادت لرزان مردمان تیره‌روز» در تماشاخانه باران

مرادخانی «چشم در برابر چشم» را تماشا کرد

سیامک صفری به رپرتوار نمایشنامه‌خوانی گروه «گیتی» پیوست.

«جنگ شب‌ها می‌رسد» در فرهنگسرای ارسباران

اجرای «رقص کاغذپاره‌ها» در تماشاخانه دراما

«به مراسم مرگ داداش خوش آمدی» در بوسنی اجرا می‌شود

گزارش تصویری نمایش «سعادت لرزان مردمان تیره روز» کارگردان: محسن علیخانی

علی سرابی با «چهار فصل» در کانادا به سر می‌برد

خوانش «پزشک نازنین» در در تماشاخانه فانوس

اجرای «ننه دلاور و فرزندانش» درنمایشخانه انتظامی

نسیم ادبی و حامد کمیلی با اتاق «۴۹۸» به روی صحنه می‌آیند

اجرای «تاراج‌نامه» در تالار محراب

از ترانه‌های محلی تا هامون بازها / موزیکال یا نئوآتراکسیون؟

درباره‌ نمایش «اولئانا» به کارگردانی علی‌اکبر علیزاد/ درباب منفور بودن قدرت