علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه با علی مرادخانی معاون هنری وزارت ارشاد و جمعی از هنرمندان، شامگاه سه شنبه ششم مردادماه با حضور در فرهنگسرای نیاوران شاهد آخرین اجرای نمایش "چشم در برابر چشم" بود.

 

به گزارش سایت خبری تئاتر: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از تماشای این نمایش که به موضوع اسیدپاشی و زندگی یکی از قربانیان این پدیده شوم اختصاص داشت در گفت و گو با روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران  گفت:امشب شاهد نمایش غم انگیزی بودیم. من درگذشته در جریان داستان خانم آمنه بهرامی بودم اما جزئیات ماجرا را در این سطح نمی دانستم.کاری که امشب دیدم مرا در جریان جزئیات و آنچه در این مدت بر او گذشته بود قرار داد و باید بگویم واقعا سرنوشت تلخ و تاثر برانگیزی است که امیدوارم برای انسان دیگری تکرار نشود.
علی جنتی با اشاره به حضور مهدی سجودی نویسنده کتاب "چشم در برابر چشم" در آخرین اجرای این نمایش گفت:آنطور که نویسنده این کتاب گفته اند کتابی به این نام و در حد 1000 صفحه منتشر شده و حتی قرار است بر اساس این داستان فیلمی هم ساخته شود. خیلی خوب است اگر خود این کتاب ترجمه شود.آنچه که بیش از همه در این داستان جلب توجه می کرد کاری بود که آمنه در آخرین صحنه انجام داد و در واقع این بخشش بسیار ارزشمند بود. این همان روحیه خدایی الرحمن الرحیم است. اینکه بعد از آن همه اصرار بر قصاص و امید به اینکه بتواند قصاص کند اما در آخر می بخشد زیباترین صحنه بود.
وزیر ارشاد در ادامه تصریح کرد:خوشبختانه دستگاه های زیربط مثل وزارت بهداشت با تلاش زیادی کار می کنند تا این نوع مواد در اختیار کسی قرار نگیرد، خصوصا با اتفاقاتی که در اصفهان افتاد و متاسفانه عاملان آن هم هنوز دستگیر نشدند. به هر حال امیدواریم از طرق مختلف اطلاع رسانی مناسب در این بخش ها صورت گیرد و دیگر شاهد چنین فجایعی نباشیم.

 

اخبار مرتبط:

گزارش تصویری نمایش «واو» کارگردان: تینو صالحی

«تجربه‌های اخیر» در نخستین شب اجرا میزبان خبرنگاران و عکاسان می‌شود

آغاز پیش‌فروش اینترنتی نمایش «پپرونی برای دیکتاتور»

«خاطرات دیوارهای خاک خورده» در خانه‌ای متروک اجرا شد

برگزاری کارگاه تخصصی «نقد علمی و آکادمیک تئاتر» در حوزه هنری

انتقاد نعیمی از لیلا حاتمی در نشست خبری نمایش «کافه فرانسه»

دومين سوگواره نمايشی و آيين‌های مذهبی «خمسه» برگزار می‌شود

معرفی آثار راه‌یافته به بخش صحنه‌ای جشنواره آیینی و سنتی

«ستوانِ اینیشمور» بار دیگر دو اجرایی شد

نمایش «پیوند خونی» به یاد مصطفی عبدالهی روی صحنه رفت

برپایی «شب فرش فیروزه‌ای» در تئاتر شهر

رحمت امینی؛ قصد ندارم پیشنهاد جدیدی به تئاتر کمدی کشور ارائه کنم

گزارش تصویری نمایش «تارتوف» کارگردان: رویا نونهالی

انگشت پای «ولی‌الله شیراندامی» بازیگر تئاتر قطع شد

معرفی هیات انتخاب بخش خیابانی جشنواره تئاتر فجر