داریوش مهرجویی با اشاره به اینکه نمایش «هامون‌بازها» بیشتر به مخاطب خاص سینما اختصاص دارد، گفت: خوشحالم که فیلم «هامون» هنوز پس از سال‌ها زنده است.

 

سایت خبری تئاتر: کارگردان فیلم «هامون» که شامگاه گذشته (هشتم مردادماه) به همراه تعدادی دیگر از عوامل فیلم «هامون» برای تماشای نمایش «هامون‌بازها» به کارگردانی محمد رحمانیان به تالار وحدت رفته بود، درباره این اثر گفت: واقعیت این است که این نمایش را کمی مغشوش دیدم و این کار به شکلی که «هامون» محوریت آن باشد، پدیدار نشد.

او با اشاره به اینکه خیلی مشخص نبود که نقش‌های این نمایش هامون‌باز هستند یا نیستند،‌ گفت: گاهی دیالوگی از فیلم «هامون» شنیده می‌شد و گاهی هم از فیلم‌های دیگری از تاریخ سینما استفاده می‌شد که با وجود ذوق و شوق و شور و هیجانی که در نمایش به چشم می‌خورد، به نظرم خیلی محتوای آن مشخص نبود.

مهرجویی که خود در تدارک به صحنه بردن یک نمایش در آینده‌ای نزدیک است،‌ ادامه داد: به نظر می‌رسد «هامون‌بازها» فقط برای آن عده‌ای که اهل سینما هستند، «هامون» را دیده‌اند و دیالوگ‌هایش را می‌شناسند معنا پیدا می‌کند، چون در تمام طول نمایش تلاش کردم خودم را جای مردم عادی بگذارم و دیدم به جز چند دیالوگ خوب، بقیه حرف‌ها بی‌مورد و بی‌ارتباط با هم است.

وی اضافه کرد: در کنار محتوا، تعداد بازیگرها هم از جمله نکاتی بود که برایم گنگ بود و نمی‌دانستم به چه دلیلی انتخاب و این گونه اجرا شده‌اند؛ حتی با توجه به اینکه فیلم «هامون بازها»ی مانی حقیقی را دیده‌ام به نظرم رسید اشاراتی که به او می‌شود هم خیلی غیرمنصفانه و بی‌مورد است.

مهرجویی گفت: این نمایش می‌توانست تاریخی از سینما باشد یا یک داستان محوری داشته باشد که در آن صورت برای عموم مردم بیشتر معنا پیدا می‌کرد.

این کارگردان سینما همچنین ضمن ابراز گله‌مندی از اینکه «تعدادی از سازندگان فیلم «هامون» برای دیدن نمایش «هامون‌بازها» دعوت شده بودند، اما فقط نام آن‌ها در سالن ذکر شد و نیز اینکه با وجود حضور خالق فیلم «هامون» (داریوش مهرجویی) در سالن هیچنوع معرفی و دعوتی برای صحبت یا تشکر از او صورت نگرفت»، اظهار کرد: نمی‌دانم اصرار بر حضور ما در این شب خاص چه معنایی داشت، با این حال خوشحال شدم که فیلم «هامون» هنوز زنده است و گروه‌های هنری روی آن مانور می‌دهند.

 «هامون بازها» یک نمایش 100 دقیقه‌ای است و زندگی هفت نفری را روایت می‌کند که فیلم «هامون» داریوش مهرجویی به نحوی وارد زندگی آن‌ها شده است؛ هفت نفری که یا علاقه شدیدی به «هامون» دارند یا از آن متنفرند. در این نمایش که در تالار وحدت اجرا می‌شود، علی عمرانی، مهتاب نصیرپور، اشکان خطیبی، هومن برق نورد، مهدی ساکی، سها سناجو و پرستو رحمانیان بازی می‌کنند.

 

اخبار مرتبط:

گزارش تصویری نمایش «واو» کارگردان: تینو صالحی

«تجربه‌های اخیر» در نخستین شب اجرا میزبان خبرنگاران و عکاسان می‌شود

آغاز پیش‌فروش اینترنتی نمایش «پپرونی برای دیکتاتور»

«خاطرات دیوارهای خاک خورده» در خانه‌ای متروک اجرا شد

برگزاری کارگاه تخصصی «نقد علمی و آکادمیک تئاتر» در حوزه هنری

انتقاد نعیمی از لیلا حاتمی در نشست خبری نمایش «کافه فرانسه»

دومين سوگواره نمايشی و آيين‌های مذهبی «خمسه» برگزار می‌شود

معرفی آثار راه‌یافته به بخش صحنه‌ای جشنواره آیینی و سنتی

«ستوانِ اینیشمور» بار دیگر دو اجرایی شد

نمایش «پیوند خونی» به یاد مصطفی عبدالهی روی صحنه رفت

برپایی «شب فرش فیروزه‌ای» در تئاتر شهر

رحمت امینی؛ قصد ندارم پیشنهاد جدیدی به تئاتر کمدی کشور ارائه کنم

گزارش تصویری نمایش «تارتوف» کارگردان: رویا نونهالی

انگشت پای «ولی‌الله شیراندامی» بازیگر تئاتر قطع شد

معرفی هیات انتخاب بخش خیابانی جشنواره تئاتر فجر