عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره هایی همچون تئاتر رضوی برای رشد و تقویت تئاتر دینی مفید است، مخاطب آن را بین المللی و اعم از شیعه و غیرشیعه، مسلمان و غیرمسلمان دانست.

 

سایت خبری تئاتر:  لاله افتخاری در گفت و گو با ستاد خبری دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی گفت: باید برای اشاعه احکام و آموزه های دین مبین اسلام از همه امکانات استفاده شود که از جمله آنها، بهره گیری از ابعاد مختلف هنری و به ویژه تئاتر به عنوان یک هنر زنده، پویا و تاثیر گذار است.

وی با بیان اینکه زبان هنر نیاز به مترجم ندارد، آن را دارای اثرگذاری بین المللی خواند و افزود: زبان هنر ماندگار و ارزشمند است و در گذشته نیز هنرمندان ایرانی، توان و هنر خود را در خدمت مسائل و آموزه های دینی قرار داده بودند که می توان به تعزیه ها و نمایش های آیینی اشاره کرد که بسیار تاثیر گذار بودند.

افتخاری با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره هایی همچون تئاتر رضوی برای رشد و تقویت تئاتر دینی مفید است، مخاطب آن را بین المللی و اعم از شیعه و غیرشیعه، مسلمان و غیرمسلمان دانست و در ادامه گفت: از دست اندرکاران برگزاری جشنواره تئاتر رضوی انتظار می رود تمهیداتی داشته باشند تا این رویداد فرهنگی بتواند برای انواع مختلف مخاطبان برنامه ریزی شود.

وی همچنین توضیح داد: اگر آثار جشنواره تئاتر رضوی به گونه ای باشد که افراد مختلف بتوانند دریافت و دیدگاه خود را مطرح کرده و در این راستا تاثیر گذار باشد، حرکت خوبی صورت گرفته است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی حمایت از تئاتر دینی را موجب آن دانست که هنر تئاتر در ریل و مسیر اصلی خود حرکت کند و افزود: هرچه حمایت ها جدی تر باشد، هنرمندان ما دلگرم می شوند و بهتر می توانند رشد کنند؛ ضمن آنکه تئاتر نیز هدفمند می شود و حتی در بسیاری موارد می تواند به صورت بین المللی عرضه شود.

گفتني است دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی 25 الی 29 مرداد ماه سال جاری در استان خراسان شمالی(بجنورد) به دبيري حسين ثابت قدم وحيد برگزار می‌شود.

 

اخبار مرتبط:

گزارش تصویری نمایش «واو» کارگردان: تینو صالحی

«تجربه‌های اخیر» در نخستین شب اجرا میزبان خبرنگاران و عکاسان می‌شود

آغاز پیش‌فروش اینترنتی نمایش «پپرونی برای دیکتاتور»

«خاطرات دیوارهای خاک خورده» در خانه‌ای متروک اجرا شد

برگزاری کارگاه تخصصی «نقد علمی و آکادمیک تئاتر» در حوزه هنری

انتقاد نعیمی از لیلا حاتمی در نشست خبری نمایش «کافه فرانسه»

دومين سوگواره نمايشی و آيين‌های مذهبی «خمسه» برگزار می‌شود

معرفی آثار راه‌یافته به بخش صحنه‌ای جشنواره آیینی و سنتی

«ستوانِ اینیشمور» بار دیگر دو اجرایی شد

نمایش «پیوند خونی» به یاد مصطفی عبدالهی روی صحنه رفت

برپایی «شب فرش فیروزه‌ای» در تئاتر شهر

رحمت امینی؛ قصد ندارم پیشنهاد جدیدی به تئاتر کمدی کشور ارائه کنم

گزارش تصویری نمایش «تارتوف» کارگردان: رویا نونهالی

انگشت پای «ولی‌الله شیراندامی» بازیگر تئاتر قطع شد

معرفی هیات انتخاب بخش خیابانی جشنواره تئاتر فجر