کارگردان نمایش «اندر هدایت نسل جوان» از وضعیت اجرای نمایش خود در مکتب تهران و آن‌چه عمل نکردن این موسسه به تعهدات‌اش می‌داند، گله کرد.

 

سایت خبری تئاتر به نقل از ایسنا: محمد محقق منتظری گفت: در تمام پوسترها و خبرهایی که از نمایش «اندر هدایت نسل جوان» منتشر شده است‌، تاریخ اجرا از 21 تیرماه لغایت 9 مردادماه ذکر شده است، اما موسسه مکتب تهران به دلایل نامشخص یک هفته زودتر نمایش ما را تعطیل کرد و مانع از اجرای ما شد.

او با اشاره به اینکه دو سال قبل نمایش خود را در جشنواره تئاتر دانشگاهی اجرا کرده و در این مدت به دنبال فرصتی بود تا شرایط دلخواه برای اجرای کار را فراهم کند‌، گفت: هیچ وقت حاضر نشدم نمایش خود را در سالن‌های خصوصی اجرا کنم چرا که معتقدم بسیاری از این سالن‌ها صرفا به دلیل اینکه بسیاری از گروه‌ها نمی‌توانند از سالن‌های دولتی و رسمی استفاده کنند، شرایط خود را به نحوی به گروه‌های نمایشی تحمیل می‌کنند.

وی ادامه داد: من هم به دلیل اینکه نمی‌خواستم چنین شرایطی برایم فراهم شود، به دنبال محل مناسبی برای اجرا بودم تا اینکه مذاکراتی با آقای جلال تهرانی، مدیر موسسه مکتب تهران داشتم. از آنجا که متن کار از ایشان بود‌ و نیز با شناختی که از دور نسبت به ایشان داشتم، این موسسه را در جایگاه متفاوتی دیدم که در نهایت قرار شد «اندر هدایت نسل جوان» را در آن به صحنه ببرم.

منتظری گفت: در ابتدای صحبت‌ها قرار بر این بود که درصد گروه نمایش و موسسه از گیشه، 60 به 40 درصد برای گروه باشد اما در طول کار این میزان به 50 درصد تغییر کرد. با این حال به دلیل احترامی که برای آقای تهرانی قائل بودم اعتراضی نکردم. ضمن اینکه در این مدت برخلاف اصرار من به مکتوب شدن قرارداد، از این کار خودداری می‌شد و این اتفاق به دلایل مختلف از جمله بحث مالیات و بعد بیماری مسئول امور مالی مکتب تهران میسر نشد. در نهایت هم آن‌قدر آن را به تعویق انداختند که هیچ‌گاه قراردادی بسته نشد.

وی همچنین اضافه کرد: زمانی که قرار بود نمایش را به صحنه ببریم گفتند باید دکور پرتابل داشته باشم‌ تا گروه‌های دیگر هم امکان حضور در این سالن را پیدا کنند اما بعد متوجه شدم با وجود پذیرش این قضیه از سوی گروه نمایش، این مکان حتی جایی برای دپوی دکور ندارد و وقتی دکور و سازه‌ها را از صحنه جمع نکردیم با این تهدید روبه‌رو شدیم که آن‌ها را به کوچه می‌ریزند، بنابراین پس از سه شب اجرا، فقط با دو نیمکت نمایش را اجرا کردیم.

او با ابراز گله از برخی برخوردها،همچنین گفت: سوم مردادماه جلسه‌ای با حضور چند نفر از اعضای موسسه و مازیار تهرانی (برادر جلال تهرانی) برگزار شد و گفتند امکان ادامه نمایش دیگر وجود ندارد، چون تاریخ اجرا به پایان رسیده است.در حالی که تا تاریخ چهارم تا ششم مردادماه‌ هم بلیت فروخته شده بود.

منتظری در پایان گفت: به دلیل برخوردهایی که صورت گرفته بود تصمیم گرفتیم دیگر اجرا را ادامه ندهیم ضمن اینکه هنوز سهم گروه از گیشه توسط این موسسه پرداخت نشده است.

در نمایش «اندر هدایت نسل جوان» بهناز بستان دوست، حمید رحیمی، مینووش رحیمیان و فرزین محدث بازی می‌کردند.

 

اخبار مرتبط:

«بحث داغ فرهنگی» در تماشاخانه استاد مشایخی

خوانش نمایشنامه‌ای از حسین پناهی

دوره آموزش بازیگری زیر نظر سپیده نظری‌پور

گلاب آدینه با «بیوه‌های غمگین سالار جنگ» در مشهد

اجراي وب‍ژه نمايش اتاق 498 براي هنرمندان وخبرنگاران

برگزاری کارگاه تئاتر زنده در مدرسه تئاتر سه نقطه

فرهاد اصلانی «پپرونی برای دیکتاتور» را افتتاح می‌کند

اجرای اپرای «عروسک پشت پرده» در لندن

پیش‌فروش اینترنتی نمایش ˝پینوکیا ˝ آغاز شد

اجرای «صندلی‌ها» ویژه هنرمندان و خبرنگاران

دو نمایش جدید در تماشاخانه‌های حوزه هنری به صحنه می‌روند

آتیلا پسیانی «باغ آلبالو» را به تئاتر شهر می‌آورد

فهرست نمایش‌های بخش ویژه و جنبی جشنواره سراسری تئاتر رضوی منتشر شد

«آنتیگونه» به چهارسو می‌آید

عیادت وزیر آموزش و پرورش از عزت الله انتظامی

فراخوان سومین جشنواره ملی نمایشنامه خوانی «نیمکت»

من خودم را می‌خواهم / درباره‌ی نمایش فصل شکار بادبادک‌ها