میزبانی پنجمین دوره مسابقه عکاسی Exposure Award از عکسی ایرانی از یک تئاتر و آغاز اجراهای نمایش «تجربه های اخیر» دو خبر از تئاتر هستند.

 

سایت خبری تئاتر: پریناز آل‌آقا کارگردان تئاتر و عکاس آزاد موفق شد به پنجمین دوره مسابقه عکاسی Exposure Award راه پیدا کند.

مسابقه عکاسی Exposure Award که از معتبرترین رقابت‌های عکاسی جهان است در پنجمین دوره مسابقه خود، تنها یک عکس از کشور ایران و اثر پریناز آل‌آقا را در این دوره پذیرفت. این مسابقه که هر سال به میزبانی یک کشور در دنیا برگزار می‌شود، سال ٢٠١٥ به میزبانی کشور فرانسه و شهر پاریس در موزه لوور برگزار می‌شود.

پریناز آل‌آقا با عکسی سیاه‌وسفید از نمایش «پروانگی» در این دوره از رقابت‌های یادشده شرکت کرده است.

وی درباره عکس خود و حضورش در این مسابقه عکاسی می‌گوید: حس نهفته در عکس برای من نوعی طلب و درخواست را تداعی می‌کند. نوعی جست‌وجو برای دستیابی به خواسته‌ها که این حس، یکی از تصاویر مورد علاقه خودم برای همیشه و همچنین مخاطب آثار عکاسی‌ام محسوب می‌شود.

آل‌آقا می‌افزاید: این عکس تنها در سه نسخه (ادیشن) موجود است که دو نسخه از آن، آبان‌ ماه سال ۹۳ در نمایشگاه انفرادی به فروش رسید. این عکس‌ها از ١٣ جولای ٢٠١٥ به مدت یک ماه در موزه لوور پاریس مهمان صفحه‌های نمایش دیجیتالی خواهند بود.

پریناز آل‌آقا کارگردان تئاتر و عکاس آزاد، متولد سال ۵۸ تهران، دارای کارشناسی ارشد کارگردانی تئاتر و عضو انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران است. او تا کنون در نمایشگاه‌های گروهی بسیاری شرکت داشته و به عنوان عکاس تئاتر نیز با گروه‌های مختلف همکاری کرده است.

برخی از مهم‌ترین فعالیت‌های هنری آل‌آقا عبارتند از: شرکت در نمایشگاه گروهی عکس سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، نمایشگاه گروهی عکس تصویر سال، نمایشگاه گروهی عکس سالانه انجمن صنفی  عکاسان مطبوعاتی ایران، دومین اکسپو عکس تهران، نمایشگاه گروهی عکس سی‌ و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر، نمایشگاه گروهی عکس تصویر سال خانه هنرمندان، نمایشگاه گروهی عکس نمایش شکلک، ششمین نمایشگاه گروهی عکس برتر سال ۹۲ «دوربین.نت»، نمایشگاه انفرادی عکس تئاتر «لحظه‌های ناب تاریکی»، عکاس پانزدهمین جشنواره  بین المللی تئاترعروسکی ـ یونیما.

این نمایشگاه با موضوع آزاد و بدون محدودیت در مضمون و سال تولید عکس از عصر روز دوشنبه ٢٢ تیر مصادف با ١٣جولای سال جاری در موزه لوور فرانسه آغاز به کار کرده و مدت یک ماه میزبان علاقمندان است.

 

اخبار مرتبط:

«بحث داغ فرهنگی» در تماشاخانه استاد مشایخی

خوانش نمایشنامه‌ای از حسین پناهی

دوره آموزش بازیگری زیر نظر سپیده نظری‌پور

گلاب آدینه با «بیوه‌های غمگین سالار جنگ» در مشهد

اجراي وب‍ژه نمايش اتاق 498 براي هنرمندان وخبرنگاران

برگزاری کارگاه تئاتر زنده در مدرسه تئاتر سه نقطه

فرهاد اصلانی «پپرونی برای دیکتاتور» را افتتاح می‌کند

اجرای اپرای «عروسک پشت پرده» در لندن

پیش‌فروش اینترنتی نمایش ˝پینوکیا ˝ آغاز شد

اجرای «صندلی‌ها» ویژه هنرمندان و خبرنگاران

دو نمایش جدید در تماشاخانه‌های حوزه هنری به صحنه می‌روند

آتیلا پسیانی «باغ آلبالو» را به تئاتر شهر می‌آورد

فهرست نمایش‌های بخش ویژه و جنبی جشنواره سراسری تئاتر رضوی منتشر شد

«آنتیگونه» به چهارسو می‌آید

عیادت وزیر آموزش و پرورش از عزت الله انتظامی

فراخوان سومین جشنواره ملی نمایشنامه خوانی «نیمکت»

من خودم را می‌خواهم / درباره‌ی نمایش فصل شکار بادبادک‌ها